اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برنامه احزاب برای شورای ششم در مشهد/ رقابت خاموش آغاز شده است

پنجمین دوره شورای شهر مشهد کمتر از یکسال دیگر به پایان می‌رسد و احزاب و گروه‌های مختلف برای گرفتن صندلی در شورای شهر شروع به رقابت‌ کرده‌اند، رقابتی که به صورت خاموش شروع شده است.

برنامه احزاب برای شورای ششم در مشهد/ رقابت خاموش آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با شعار «شهر امید و زندگی» کمتر از یک سال دیگر به‌کار خود پایان می‌دهد، تجربه مدیریت دو شهردار، استعفای معاون فرهنگی شهرداری به علت توهین به خبرنگاران، نامعتبر بودن مدارک علمی دو عضو شورای شهر، استعفای معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار‌ی و کشمش‌های تخریب ارتفاعات جنوبی، تنها بخشی از حواشی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد است.

حاشیه‌های سیاسی اجتماعی شورای ششم اما از همین روزها روی سنگ بنای حاشیه‌های شورای پنجم و همچنین دوره‌های قبل‌تر شروع شده است، یعنی احزاب با انتقاد از شوراهای شهر سابق خود را برای دوره بعد آماده می‌کنند.

مشهد دومین کلانشهر کشور با جمعیت بیش از ۳میلیون نفری قلب تپنده خراسان رضوی است، زائرپذیر بودن مشهد به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم این شهر را متمایز کرده است، به همین علت وجود شورای شهر کارآمد، متعهد و متخصص به موضوعات مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که با خدمت صادقانه و تلاش بی‌منت باید تلاش کنند تا مشهد، شهری زیبنده نام علی‌بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) باشد.

لزوم شورای شهر انقلابی که با رویکرد جوان‌گرایی، تعهد و تخصص بتواند مشهد را مدیریت کند، باعث شد با برخی از احزاب سیاسی خراسان رضوی گفت‌وگو کنیم تا از برنامه‌‌هایشان برای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مطلع شویم.

عملکرد پنج دوره‌ شورای شهر مشهد نشان از افول کارآمدی در بعضی امور است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس، دقت در انتخاب اعضای متخصص، توانمند و مسلط به وظایف شورا به‌دور از وابستگی جناحی را امری ضروری برشمرد و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان رضوی حدودا ۶ هزار عضو انتخابی دارد که برنامه‌ریزی و سیاستگذاری توسعه شهری و روستایی را برعهده دارند.

حمیدرضا ترقی تصریح کرد: عملکرد پنج دوره‌ گذشته نشان از افول کارآمدی شوراها در بعضی امور و رشد در عرصه‌های دیگر و نشان از عدم توازن در توسعه همه جانبه است.

وی با اشاره به اینکه حزب مؤتلفه ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت عملکرد اعضای شورای شهر گذشته نسبت به شناسایی افراد واجد شرایط اقدام می‌کند، بیان کرد: در نهایت با یک ائتلاف و هم‌افزایی بین نیروهای انقلاب آن‌ها را به جامعه معرفی می‌کنیم.

فرصت نزاع جولان‌های گروهی احزاب باید تبدیل به وحدت برای نجات جامعه شود

دبیر جبهه اعتدال شرق کشور نیز با اعتقاد بر اینکه در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی باید به منافع مردم اهمیت و به توسعه و کنترل آن فکر کنیم، اظهار کرد: مهم‌ترین اهداف ما اعتدالیون و مستقلین برای شورای شهر آینده این است که شورا پژوهش‌محور، روشن‌بین، فعالیت‌محور و به دور از سیاسی‌کاری باشد.

محمدحسن ساقی با اشاره به اینکه برنامه‌‌های ما متناسب با نیازهای مختلف مشهد است، تصریح کرد: قطعاً لیستی متناسب با شأن مردم شریف مشهد در رایزنی‌ها با احزاب معتدل سه جریان سیاسی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و مستقلین خواهیم داشت، البته بعد از آماده شدن کتابچه برنامه‌ها گزینه‌ها را متناسب با آن اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا تنش‌های احزاب و جریان‌های فکری را کاهش دهیم، عنوان کرد: امیدوارم فرصت نزاع جولان‌های گروهی احزاب تبدیل به وحدت و تعامل برای نجات جامعه از وضعیت بیمارگونه و ورشکستگی اقتصادی شود.

لیست نهایی جبهه پیروان با ائتلاف تشکل‌های اصولگرا تهیه می‌شود

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری اقدامات جبهه پیروان در بستن لیست کاندیداهای شورای شهر مشهد را در سه مرحله توصیف کرد.

سید محسن بنی‌هاشمی با اشاره به اینکه شناسایی کاندیداهای واجد شرایط توسط تشکل‌های زیر مجموعه جبهه پیروان و معرفی آن‌ها به شورای مرکزی جبهه تهیه می‌شود، اضافه کرد: لیست ابتدایی که یک ماه قبل از زمان ثبت‌نام تهیه می‌شود جزو مرحله اول است.

وی ادامه داد: در مرحله دوم ویرایش لیست ابتدایی پس از ثبت نام کاندیداها، تهیه لیست نیمه‌نهایی انجام می‌شود و در مرحله آخر لیست نهایی با ائتلاف سایر تشکل‌های اصولگرا آماده می‌شود.

مدیریت مشهد نیازمند مشارکت و هم‌افزایی است

دبیرکل جبهه آرمانخواهان واقع‌بین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در انتخابات پیش‌رو با قوت و توان مضاعف حضور خواهیم داشت، مدت‌هاست در حال بحث و گفت‌وگو پیرامون انتخابات آینده در جلسات داخلی هستیم.

مرتضی کامل‌‌نواب تشریح کرد: امیدوارم زمانی که طرح ویژه‌مان را مطرح می‌کنیم به اندازه کافی دارای ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های سیاسی، اجتماعی باشد تا موجب انگیزه بدنه این تشکل شود و در سطح عمومی‌تر حضور عامه مردم در صندوق‌های رأی نتیجه خوبی را رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه جزئیات برنامه‌ها را به‌زودی خدمت اصحاب رسانه اعلام می‌کنیم، گفت: در انتخابات شوراها رویکرد اصلی‌ما دعوت از نخبگان و کارشناسان متخصص و متعهد مشهد است.

دبیرکل جبهه آرمانخواهان واقع‌بین افزود: معتقدیم ظرفیت تشکل‌ها هر چقدر با قوت و کار کارشناسی همراه باشد به تنهایی کفایت نمی‌کند، مدیریت شهری مانند مشهد، نیازمند مشارکت و هم‌افزایی دغدغه‌مندان و کنشگران علمی و اجرایی است.

کامل‌‌نواب یادآور شد: جبهه آرمان‌خواهان از تمامی متخصصان، کارشناسان و نخبگان متعهد انقلابی که به نیت خدمت و کمک به مردم وارد میدان شوند، حمایت می‌کند.

گفتنی است؛ بعد از چند تماس تلفنی با حسین امینی، رئیس بنیاد ایرانیان خراسان رضوی وی حاضر به مصاحبه نشد.

پنجمین شورای شهر مشهد کمتر از یک سال دیگر فرصت دارد که به مردم خدمات بهتری را ارائه کند در حالی که مردم امیدوارند ششمین شورای اسلامی شهر مشهد به دور از حواشی و با استفاده از جوانان متعهد و متخصص انقلابی،‌ تعامل و همفکری با تشکل‌های فعال و اصحاب رسانه بتواند مشکلات مردم مشهد به ویژه حاشیه شهر را در تمامی عرصه‌ها حل کند.

=================
گزارش از: حمیده طاهری
=================

انتهای‌پیام/ 70039

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول