اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مرکز کنترل بیماری آمریکا؛ شمار مبتلایان کرونا شاید ۱۰ برابر آمار رسمی باشد

طبق گزارش «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا، احتمال اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ۱۰ برابر بیشتر از آمار رسمی باشد، وجود دارد.

مرکز کنترل بیماری آمریکا؛ شمار مبتلایان کرونا شاید ۱۰ برابر آمار رسمی باشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید نگرانی‌ها در آمریکا درباره ادامه روند صعودی ابتلای روزانه به ویروس کرونا و همچنین تلفات انسانی آن، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری این کشور خبر داد، احتمال اینکه شمار واقعی مبتلایان ۱۰ برابر بیشتر از آمار رسمی باشد، وجود دارد.

طبق گزارش شبکه ای‌بی‌سی نیوز، «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا(CDC) روز سه شنبه (دیروز) نتایج تست پادتن ویروس کرونا در حد فاصل اواخر ماه مارس تا اوایل ماه می نشان می‌دهد، شمار مبتلایان این ویروس در آمریکا شاید ۱۰ برابر آمارهای رسمی باشد.

گزارشی که این مرکز منتشر کرده، بر اساس نتایج تست‌های پادتن ویروس کرونا روی نمونه های خون ۱۶ هزار نفر در ۱۰ منطقه آمریکا بوده است. این نتایج شاید شامل موارد ابتلا به ویروس کرونای افرادی باشد که یا علائم ابتلا ندارند و یا اینکه علائم خفیفی دارند و هرگز تست ابتلا به کرونا نداده‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که با افزایش ۵۷۷۷۷ نفری موارد ابتلا در قیاس با روز قبل (دوشنبه) موارد ابتلا در سراسر آمریکا به ۳ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۱۳۹ تن افزایش یافت.

به روایت این مرکز، با افزایش ۴۷۳ نفری شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا طی روز دوشنبه، شمار تلفات به ۱۴۰ هزار و ۶۳۰ تن رسیده است.

آمارهای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا ضرورتا معادل مجموع آمارهای ارائه شده توسط تک تک ایالت‌های این کشور نیست.

بر همین اساس، تازه‌ترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» درباره کرونا در آمریکا نشان می‌دهد، شمار کل قربانیان به بیش از ۱۴۱ هزار نفر و تعداد مبتلایان به سه میلیون و ۸۹۹ هزار و ۷۲ نفر رسید (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول