اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آغاز بکار 33 پایگاه «سنجش» نوآموزان در هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان از آغاز به کار 33 پایگاه اولیه، سیار و تخصصی برای سنجش بیش از 23 هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول ابتدائی استان خبر داد.

آغاز بکار 33 پایگاه «سنجش» نوآموزان در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، موسی دادی‌زاده سرخائی در جمع خبرنگاران از آغاز سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از 33 پایگاه سنجش اولیه، سیار و تخصصی در استان، کار سنجش را انجام می دهند.

وی افزود: پیش بینی می شود در مرحله اول سنجش سال جاری، قریب به 23 هزار دانش آموز بدو ورود به پایه اول ابتدائی مورد سنجش قرار گیرند.

دادی‌زاده اضافه کرد: مطابق بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، بیش از 55 درصد کودکان پیش دبستانی که حدود 21 هزار نفر می باشد، در مرحله دوم سنجش که از مهرماه 99 آغاز می شود، مورد ارزیابی قرار می گیرند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ادامه داد: برای رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، سه پایگاه سنجش در سال جاری نسبت به تابستان سال گذشته افزایش یافته است و روند سنجش نوآموزان در سال گذشته 40 نفر در هر روز بوده که در سال جاری به 20 نفر در هر روز کاهش یافته است.

دادی‌زاده تصریح کرد: به همراه داشتن ماسک و دستکش برای مراجعه کنندگان ضروری است و فاصله نوبت دهی برای هر دانش آموز بین 15 الی 20 دقیقه می باشد تا در این فاصله فرصتی برای ضد عفونی کردن و گندزدایی محل بعد از هر مراجعه کننده فراهم شود.

اولیا مطابق نوبت‌دهی به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند 

شهباز بارانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان نیز گفت: پایگاه‌های سنجش استان از ساعت 8صبح الی 13 کار پذیرش نوآموزان را مطابق نوبت اعلام شده انجام می دهند و اولیاء مطابق نوبت اعلام شده و در ساعت مقرر در پایگاه سنجش حضور داشته باشند.

وی افزود: والدین با در دست داشتن معرفی نامه از مدرسه، کارت واکسن، شناسنامه خود و  کودک و پرداخت 40 هزار تومان فقط از طریق کارت خوان نسبت به سنجش فرزند خود اقدام می کنند.

بارانی بیان داشت: سؤوالات بهداشتی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و آزماینده تحصیلی در پایگاههای سنجش صورت می گیرد و بهداشت دهان و دندان و قد و وزن نیز در صورت از بین رفتن بیماری کرونا در طول سال تحصیلی آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول