اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

فارس من| هزینه تست کرونای سربازان بر عهده کیست؟

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره پرداخت هزینه های معاینه، درمان، انجام تست و چگونگی دوره خدمت مشمولان مبتلا به کرونا سخن گفت.

فارس من| هزینه تست کرونای سربازان بر عهده کیست؟

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس درخصوص چگونگی پایش وضعیت سلامت مشمولان با توجه به موج دوم شیوع کرونا در مراکز آموزشی و پادگان‌ها اظهار داشت: هرکدام از مشمولان وظیفه در بدو ورود به مراکز آموزشی مورد ارزیابی و غربالگری پزشکان معاین قرار می گیرند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر فردی مشکوک به بیماری باشد از سایر مشمولان جدا سازی می شود.

وی با بیان اینکه از پذیرش سربازان بیمار خودداری نمی شود  تصریح کرد: مشمول پذیرش شده به داخل پادگان رفته و در آنجا غربالگری و جداسازی می شوند مگر اینکه خود آن فرد بخواهد تقاضای تمدید به دلیل ابتلا به کرونا کند و در دور بعدی اعزام شود.

امیر دریادار دوم رحیمی پور در خصوص مشمولانی که نیاز به انجام تست کرونا داشته باشند اعلام کرد: اگر پزشک تشخیص دهد که سرباز باید تست کرونا دهد وی  به مراکز درمانی تحت پوشش نیروهای مسلح اعزام شده و تست کرونا را انجام می دهند.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که هزینه انجام تست کرونا را سرباز باید بپردازد یا مجموعه نیروهای مسلح؛ اعلام کرد :کلیه کارکنان وظیفه نیروهای مسلح وقتی دچار بیماری شوند -چه کرونا باشد چه بیماری دیگر- به مراکز درمانی تحت پوشش نیروهای مسلح اعزام شده و مراحل معاینه و درمان آنها همانند نیروهای پایور یا همان رسمی  است یعنی باید فقط فرانشیز را پرداخت کنند.

رئیس اداری سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر نیاز به انجام  تست کرونا  از سوی پزشک تشخیص داده شود سرباز فقط باید فرانشیز را پرداخت کرده و پرداخت اضافی در کار نیست.

وی در خصوص وضعیت سربازی افرادی که تست کرونایشان مثبت باشد گفت: افرادی که در دوره آموزشی بوده و تست شان مثبت باشد غربالگری می شوند و اگر نیاز به مرخصی باشد به مرخصی استعلاجی می روند; در پادگان ها نیز وضعیت به این گونه است که جداسازی شده و خدمت را انجام می دهند؛ البته وضعیت این افراد توسط پزشک معاین سنجیده می شود و بر اساس آن ادامه خدمت یا مرخصی استعلاجی و حتی دستور بستری صادرخواهد شد.

امیر دریادار دوم رحیمی پور تأکید کرد: تمام خدمات پزشکی از جمله درمان و تأمین داروی سربازان وظیفه را مراکز درمانی نیروهای مسلح تامین کرده و نیاز به هیچ گونه نگرانی نیست.

گفتنی است مخاطبان خبرگزاری فارس با درج موضوعی با عنوان " نه به سربازی در دوران کرونا" پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول