اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ارائه خدمات درمانی در منزل توسط گروه «امداد»

مدیر مرکز خدمات درمان در منزل امداد جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی از گسترش خدمات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی این مرکز طی دوران شیوع کرونا و در راستای نیاز جامعه خبر داد.

ارائه خدمات درمانی در منزل توسط گروه «امداد»

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، ابوحسن فرهنگ سردرودی، مدیر مرکز خدمات درمان در منزل "امداد" جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دسترسی آسان و شبانه‌روزی به خدمات پزشکی و پرستاری در هر ساعت از شبانه روز و در مکان‌های مورد نیاز بیمار یکی از اساسی‌ترین نیازهای این روزها به خصوص در ایام کروناست، اظهار کرد: ارایه خدمات 24 ساعته پزشکی و پرستاری از ابتدا جزو خدمات این مرکز بوده که طی چند ماه گذشته و با توجه به نیاز جامعه به صورت گسترده‌تر و تخصصی‌تر دنبال شده است.

وی ادامه داد:‌مرکز "امداد" علاوه بر اعزام کادر درمان عمومی  و تخصصی و ارایه خدمات درمان در منزل متناسب با نیاز بیمار، طی ایام شیوع کرونا نسبت به انجام انواع تست تشخیص کرونا نیز اقدام کرده است.

مدیر مرکز خدمات درمان در منزل "امداد" جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: طی این مدت پاسخگویی به هزاران تماس و ارایه مشاوره تلفنی، اعزام صدها پرستار، پزشک عمومی، متخصصص و فوق تخصص و ارایه خدمت تخصصی کرونایی شامل اعزام نیرو برای پاسخگویی به نیاز سالمندان و انجام تست کرونا و آنتی بادی برخی از خدماتی است که طی چند ماه گذشته و از ابتدای شیوع کرونا توسط مرکز امداد در منزل "امداد" در مناطق 22 گانه تهران ارایه شده است.

فرهنگ با اشاره به برخی از مهمترین مزایای خدمات درمان در منزل به خصوص در دوران شیوع کرونا،‌ گفت: دسترسی آسان به پزشک و پرستار در هر ساعتی از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل، عدم نیاز به خروج از منزل، عدم نیاز به جابجایی بیمار و سالمند، کاهش رفت و آمدهای غیر ضرور در زمان همه گیری و شیوع کرونا، افزایش کیفیت مراقبت از بیمار در منزل، کاهش دفعات و مدت‌ زمان بستری، پیشگیری از بستری‌های غیرضروری، کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی، افزایش ایمنی و آسایش بیماران و خانواده، هزینه‌ای کمتر از خدمات بیمارستانی و بازگشت سریع‌تر بیمار به زندگی عادی برخی از این امتیازات است.

به گفته وی، اعزام پزشک فوق تخصص در رشته‌های زنان، نفرولوژی و اورولوژی؛ اعزام متخصص داخلی، طب سالمندی، طب سنتی، قلب و عروق، رادیولوژی، ارتوپدی و طب ورزشی، اعزام پزشک عمومی، ارایه خدمات پرستاری و خدمات تزریقات در منزل در نقاط گوناگون تهران از دیگر خدماتی است که در مرکز امداد ارایه می شود.                                                                                                                                  

مدیر مرکز امداد جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی  با اشاره به ارایه خدمات ویژه نمونه‌گیری در منزل و ارسال جواب آزمایش، گفت: مرکز "امداد" با آزمایشگاه‌های مجهز و معتبر وزارت بهداشت قرارداد دارد و در این راستا علاوه بر انجام آزمایش‌های عمومی، بالینی و تخصصی؛ در زمینه انجام تست کرونا در منزل نیز با بهره‌گیری از نمونه‌گیران مجرب و با استفاده از کیت‌های تشخیصی باکیفیت اقدام می‌کند.

فرهنگ توضیح داد: بر این اساس پس از انجام تست اختصاصی کرونا در منزل؛ نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های دارای مجوز وزارت بهداشت و انستیتو پاستور با نظارت متخصصین ویروس شناسی، ژنتیک و پاتوبیولوژیست بررسی ونتایج آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای فرد و پزشک معالج ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: توانبخشی در منزل (فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و شنوایی سنجی)، اجاره تجهیزات پزشکی (اکسیژن ساز خانگی، کپسول اکسیژن، تشک مواج، اجاره ویلچر، صندلی چرخدار دستی و برقی)، خدمات مشاوره تلفنی و انجام عملیات ضد عفونی منازل و اماکن با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مواد موثر از دیگر خدماتی است که توسط مرکز درمان در منزل"امداد" انجام می‌شود.

بر این اساس متقاضیان می‌توانند برای بهره‌مندی از مشاوره پزشکی و خدمات درمان در منزل با شماره 72103 تماس گرفته و یا به نشانیemdadclinic.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول