اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت نفت کاهش یافت/ نفت همچنان در مرز 44 دلار

با توجه به انتشار آمارهایی مبنی بر افزایش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت امروز کاهش یافت اما همچنان در مرز 44 دلار در نوسان است.

قیمت نفت کاهش یافت/ نفت همچنان در مرز 44 دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با توجه به انتشار آمارهایی مبنی بر افزایش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

شمار مبتلایان به کرونا در امریکا افزایش یافته و احتمالا این امر موجب کاهش تقاضا برای سوخت در بزرگ ترین مصرف کننده نفت در جهان شده است.

موسسه امریکن پترولیوم اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته 7.5 میلیون بشکه افزایش یافته است درحالی که انتظار می رفت 2.1 میلیون بشکه کاهش یابد.

هر بشکه نفت برنت با 40 سنت کاهش 43.92 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 45 سنت کاهش 41.47 دلار معامله شد.

قیمت نفت روز گذشته حدود یک دلار افزایش یافت و به بالاترین رقم از 6 مارس رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «پس از انتشار گزارش  API که یک افزایش شدید در ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و ترامپ گفت که احتمالا وضعیت کرونا در آمریکا بدتر خواهد شد، افزایش قیمت نفت با سر به دیوار خورد.»

مویا گفت: «با توجه به آنچه بیشترین افزایش در ذخایر نفت آمریکا از اواخر ماه می گفته می شود، و اگر امروز توسط EIA  تایید شود، چشم انداز تقاضا برای نفت خام بسیار جدی شده است.»

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا(EIA) امروز منتشر خواهد شد.

آمارهای اقتصادی ژاپن، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان نیز بر قیمت ها تاثیر گذاشته است. فعالیت کارخانه ها برای پانزدهمین ماه متوالی در ماه جولای کاهش یافته است که نشان دهنده کاهش فعالیت های اقتصادی است زیرا این بیماری همه گیر وارد سومین سه ماهه سال شده است.

قیمت نفت دیروز به دنبال خوش بینی برای تولید واکسن کرونا و پس از موافقت رهبران اتحادیه اورپا بر سر کمک 750 میلیارد یورویی (859 میلیارد دلاری) برای اقتصادهای صدمه دیده از کرونا، افزایش یافت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول