اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ایجاد گذرگاه فرهنگی در مناطق شهری استان سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت:‌ ایجاد گذرگاه فرهنگی در مناطق شهری ابلاغ شده و شهرداری‌های استان باید مساعدت‌های لازم را انجام دهند.

ایجاد گذرگاه فرهنگی در مناطق شهری استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فرشید فلاح‌لاله‌زاری ظهر امروز در همایش ویدئوکنفرانسی شهرداران استان سمنان اظهار کرد: ایجاد گذرگاه فرهنگی در مناطق شهری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده و شهرداری‌های استان برای اجرای این طرح مساعدت‌های لازم را انجام دهند.

او ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، معرفی فرهنگ و هنر شهرهای استان و رونق کسب‌وکار فعالان فرهنگ و هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وظیفه پیگیری اجرای طرح‌های گذرگاه فرهنگی در مناطق شهری استان را دارد.

فلاح‌لاله‌زاری بیان کرد: حداقل تلاش شود تا در شهرهای مراکز شهرستان‌ها، گذرگاه فرهنگی ایجاد شود و مشخص کردن مکان می‌تواند در عرضه محصولات فرهنگی و انجام فعالیت‌های هنری نقش غیرقابل انکاری دارد.

او گفت: تعیین پیاده راه، عرضه هنرهای خیابانی ازجمله دستاوردهای ساخت گذرگاه فرهنگی خواهد بود و تسهیلات نامحدود خوبی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

راه‌اندازی سامانه جامع شهر هوشمند

مجید دارایی، مدیر مخابرات منطقه سمنان هم گفت: ظرفیت دیتا و تلفن در شهرهای گردشگری استان سمنان در چارچوب قانون باید افزایش یابد که مخابرات منطقه سمنان اقدام‌های خوبی را در سال‌های گذشته در این حوزه انجام داده است.

او افزود: زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی سامانه جامع شهر هوشمند در تمامی مراکز شهرستان‌های استان وجود دارد و برخی نواقص احتمالی تا روزهای آینده برطرف می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه سمنان ادامه داد: سمنان در شاخص توسعه ارتباط در بین دیگر استان‌ها در رتبه دوم کشور قرار دارد که این آمار نشان می‌دهد که در حوزه آی.تی.سی در سال‌های گذشته در نقاط مختلف این دیار اقدام‌های قابل‌توجهی انجام شده است.

دارایی بیان کرد: شرکت مخابرات منطقه سمنان در سال‌های گذشته تلاش کرده است تا شاخص توسعه ارتباط به‌صورت یکسان در تمامی نقاط استان زیرپوشش قرار گیرد.

او گفت: زیرساخت‌های فیبر نوری در استان سمنان بر اساس آمار به‌اندازه فیبر نوری چندین استان کشور است.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول