اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کم‌کاری شهرداری و وزارت بهداشت در حادثه «کلینیک سینا» محرز است/کاربری ساختمان غیردرمانی بوده که با برخی مجوزها درمانی شده!

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به جمع‌بندی صورت گرفته در این کمیسیون درباره حادثه کلینیک سینا اطهر، تاکید کرد: در این حادثه کم‌کاری وزارت بهداشت و شهرداری تهران محرز شده است.

کم‌کاری شهرداری و وزارت بهداشت در حادثه «کلینیک سینا» محرز است/کاربری ساختمان غیردرمانی بوده که با برخی مجوزها درمانی شده!

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در تشریح جزئیات علت حادثه آتش سوزی در کلینیک سینا و با بیان اینکه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس کمیته‌ای برای بررسی علل بروز حادثه در بیمارستان سینا تشکیل داده است، اظهار کرد: در این کمیته نشست‌هایی با مسئولان سازمان آتش‌نشانی، مدیریت بحران استان تهران، اورژانس، نیروی انتظامی برگزار و ضمن بازدید از محل حادثه و گفتگو با برخی از مجروحان، اسناد و مدارک به صورت دقیق بررسی شد.

وی با بیان اینکه کاربری این ساختمان که متعلق به بخش خصوصی است غیر درمانی بوده و با مجوز شهرداری تهران کاربری آن به درمانی تبدیل شده، افزود: وزارت بهداشت و درمان نیز مجوز کلینیک را برای انجام عمل‌های جراحی زیبایی و آزمایشی صادر کرده بود که در همین راستا وزارت بهداشت و شهرداری تهران وظیفه خود را انجام نداده‌اند.

حدادی ادامه داد: این ساختمان علی‌رغم استحکام بنای لازم و تغییرات کاربری که در داخل آن ایجاد شده بود، محل نگهداری وسایل قابل اشتعال در طبقه زیرین بوده در حالی که این وسیله‌ها (کپسول‌های گاز هلیوم) باید در خارج از ساختمان نگهداری می‌شد.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس با بیان اینکه فرسودگی شبکه برق طبقه سوم و عدم کنترل سالیانه این تأسیسات باعث اتصال برق و در نهایت منجر به آتش سوزی شده است، تصریح کرد: این آتش ضمن سرایت به طبقه زیرین منجر به انفجار یکی از کپسول‌های هلیوم شده و  دود حاصل از آن و گاز گرفتگی شدید در طبقات باعث خفگی تعدادی از کارکنان شده است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی ضمن تشکیل پرونده برای مالک و تعدادی از مدیران ساختمان پرونده را به دستگاه قضایی دادگستری تهران ارجاع کرده است.

حدادی با بیان اینکه متاسفانه مسئول خدمات این ساختمان از اتباع بیگانه بوده و آموزش لازم را ندیده و تخصص کافی نیز نداشته است، گفت: شهرداری و وزارت بهداشت کار خود را به درستی انجام نداده‌اند از این رو باید پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر اینکه اکنون افراد متخلف به دستگاه قضائی معرفی شده‌اند، تصریح کرد: در این حادثه  ١٨ نفر از کارکنان و یک نفر از مراجعان جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول