اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«مینسک» میزبان نشست شورای نمایندگان دائم همسود

به میزبانی بلاروس در مقر کمیته اجرایی همسود در شهر مینسک نشست نمایندگان دائم کشورهای مشترک المشترک المنافع برگزار شد.

«مینسک» میزبان نشست شورای نمایندگان دائم همسود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به میزبانی بلاروس در مقر کمیته اجرایی همسود در شهر مینسک به ریاست ازبکستان نشست نمایندگان دائم کشورهای مشترک المشترک المنافع برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در جریان این نشست گزارشی در مورد فعالیت شورای همکاری در زمینه بهداشتی کشورهای همسود و وضعیت مربوط به شیوع ویروس همه گیر کرونا در مرزهای کشورهای همسود مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

شرکت کنندگان این اجلاس به سهم مهم این شورا در توسعه تعامل بین کشورهای همسود در زمینه حفظ، ترمیم و بهبود سلامت جمعیت، ارائه خدمات پزشکی به شهروندان و تامین رفاه بهداشتی و اپیدمیولوژیک، توسعه و تقویت روابط بین المللی در حوزه پزشکی تاکید کردند.

طی این نشست به اهمیت همکاری چند جانبه در زمینه مقابله با کرونا در چارچوب شورای نمایندگان دائم و بهبودی بیشتر سیستم واحد نظارت و واکنش سریع در برابر شرایط اضطراری دارای ماهیت بهداشتی و اپدیمی در فضای همسود با در نظر گرفتن پیش نویس های اسناد در چارچوب این شورا، اشاره شد.

به شورای نمایندگان دائم کشورهای همسود توصیه شد کار خود در زمینه گسترش ارتباطات، هماهنگی و ارتقا اثربخشی همکاری کشورهای شرکت کننده همسود در زمینه بهداشت از جمله مقابله با شیوع بیماری های عفونی را ادامه دهد.

در جریان این نشست به طور کلی پیش نویس برنامه های جلسات آتی شورای وزیران امور خارجه و شورای سران کشورهای همسود که انتظار می رود در روزهای 15 و 16 اکتبر به میزبانی ازبکستان در شهر تاشکند برگزار شود، تدوین شد.

علاوه بر این طی این اجلاس برنامه اقدامات مشترک کمیته اجرایی همسود، شورای نمایندگان دائم و کمیسیون مسائل اقتصادی در زمینه اجرایی دستورات ناشی از تصمیمات جلسه شواری نخست وزیران همسود در ماه می سال جاری و همچنین پیشنهادات سران هیات ها در جریان این جلسه، تایید شد.

طی این نشست پیشنهاداتی در مورد پیش نویس دستور کار جلسه بعدی شورای نخست وزیر همسود که قرار است در تاریخ 6 نوامبر در تاشکند برگزار شود، ارائه شد.

پیش نویس دستور کار این نشست در ماه آگوست بعد از بررسی موضوعات پیشنهادی با وزارتخانه  و نهاد های ذیربط همسود ایجاد می شود.

نشست بعدی شورای نمایندگان دائمی کشورهای مستقل المشترک المنافع در تاریخ 25 آگوست برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول