اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شیوه «قربانی» با توجه به شرایط شیوع کرونا تغییر کند

امام‌جمعه بجنورد خطاب به علما و مدیران مدارس علمیه اهل سنت خراسان شمالی گفت:امسال در سبک قربانی کردن تجدیدنظر کنید تا انجام این عمل مستحبی پیامدهای منفی در پی نداشته باشد.

شیوه «قربانی» با توجه به شرایط شیوع کرونا تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با علما و مدیران مدارس علمیه اهل سنت خراسان شمالی که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرجام، رییس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن عید قربان، به تشریح شرایط شیوع کرونا در جامعه پرداخت و خطاب به علمای اهل سنت، اظهار کرد: باید امسال نگاه خود را به قربانی کردن عوض کنیم؛ زیرا با توجه به شرایط کرونایی نمی‌توان درزمینهٔ قربانی کردن و توزیع گوشت‌های قربانی مانند سال‌های گذشته عمل کرد.

وی افزود: باید کاری کنیم که هم مستحبی را عملیاتی کرده و هم عوارض آن را خنثی کنیم؛ اما اگر مانند سال‌های قبل هر کس در کوچه خود ذبح کرده و گوشت قربانی را توزیع کند با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، این عمل خطرات زیادی دارد.

امام‌جمعه بجنورد گفت: اوضاع امسال با سال‌های پیش فرق می‌کند و ازاین‌رو باید شیوه ذبح و قربانی نیز فرق کند، به عنوان مثال می‌توان قربانی کردن را بر عهده کشتارگاه گذاشت و گوشت آماده تحویل گرفت.

وی افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که انجام این مستحب، جان مسلمانی را در معرض خطر قرار دهد؛ زیرا نه عقل و نه دین اجازه این کار را به ما نمی‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به علما و بزرگان اهل سنت خراسان شمالی گفت: امسال در سبک قربانی کردن تجدیدنظر کنید تا انجام این عمل مستحبی پیامدهای منفی در پی نداشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول