اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

شمخانی: انتقام سخت‌تری از آمریکا در راه است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه انتقام سخت‌تری در راه است، گفت: دو ملت ایران و عراق تا عاملان ترور شهدای مقاومت را مجازات نکنند، آرام نخواهند گرفت.

شمخانی: انتقام سخت‌تری از آمریکا در راه است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ‏⁧علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در توئیتی نوشت: «ترامپ‬⁩ معترف است ارتش آمریکا با دستور مستقیم او مرتکب جنایت ترور دو چهره درخشان مبارزه با تروریسم سردار حاج ⁧‫قاسم سلیمانی‬⁩ و حاج ⁧‫ابومهدی المهندس‬⁩ شد.»

وی افزود: «دو ملت ایران و عراق منتقم خون این شهیدانند و تا عاملان آن را مجازات نکنند، آرام نخواهند گرفت. ⁧‫انتقام سخت‬⁩ تری در راه است.»

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق که به ایران سفر کرده بود، پیگیری سیاسی - حقوقی پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تا رسیدن به محاکمه و مجازات عاملین اصلی و فرعی آن را خواست دو ملت ایران و عراق ذکر کرد و افزود: تشریک مساعی و اقدام مشترک دو کشور در این زمینه می‌تواند ضمن تسریع در روند پیگیری پرونده، عامل بازدارنده‌ای برای جلوگیری از تکرار اینگونه اقدامات شرارت آمیز باشد.(اینجا بخوانید)

سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و همراهانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در پی اقدام تروریستی رژیم آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

به گزارش فارس، خانم «اَگنِس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل سه‌شنبه ۱۷ تیر ماه در گزارشی، جنایت آمریکا در ترور سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی را غیرقانونی و نقض منشور ملل متحد توصیف کرد.گزارشگر ویژه سازمان ملل گزارش خود درباره ترور سپهبد سلیمانی را در شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرد و کشورهای مختلف نیز به اقدام آمریکا واکنش نشان دادند.

این گزارش واکنش آمریکایی‌ها را به همراه داشت، در همین خصوص جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا سه‌شنبه ۱۷ تیر ماه در توئیتر نوشت: «انتقاد جدید از سوی سازمان ملل که در آن حمله به [سردار] سلیمانی غیرقانونی تلقی شده، بی‌اساس است. درست به همین دلیل است که از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شدیم. ما به یک مرجع بالاتر در سازمان ملل جواب نمی‌دهیم و درباره نحوه اجرای قانون آمریکا هم به موعظه کسی نیاز نداریم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه ۱۸ تیر ماه در بیانیه‌ای با لحنی عصبانی از گزارش سازمان ملل متحد انتقاد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول