اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

پیگیری مشکل بی‌آبی روستای «گاوزرده»؛ علت تعطیلی پروژه مشخص شد/ آبفا وعده پیگیری داد

مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب لرستان گفت: موانعی بر سر راه شبکه آبرسانی به روستای گاوزرده وجود دارد که نیازمند گذر زمان است، با این وجود کار شروع شده و پیگیر انجام مابقی کار هستیم.

پیگیری مشکل بی‌آبی روستای «گاوزرده»؛ علت تعطیلی پروژه مشخص شد/ آبفا وعده پیگیری داد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سیل فروردین‌ماه سال گذشته خسارت بالایی به شبکه آبرسانی و خطوط انتقال آب روستاهای لرستان به ویژه مناطق روستایی معمولان و پلدختر وارد کرد، که در نهایت منجر به عدم بهره‌مندی سیل‌زدگان از آب شرب لازم جهت تامین نیازهای روزانه شد.

اگرچه در همان ماه‌های اولیه وقوع سیل تدابیری هر چند به صورت موقت برای تامین آب سالم سیل‌زدگان انجام گرفت، اما اکنون و با گذشت بیش از یک سال از وقوع سیل ویرانگر، در برخی نقاط روستایی بازسازی‌های لازم صورت نگرفته و همچنان دسترسی مردم به آب آشامیدنی پایدار وجود ندارد.

یکی از روستاهایی که مشکل تامین آب دارد، روستای گاو زرده است که خبرگزاری فارس نیز پیشتر گزارشی در این زمینه منتشر کرده بود. 

با این وجود کماکان مشکل تامین آب شرب این روستا پابرجاست، موضوعی که بارها مورد پیگیری قرار گرفته و هر بار مسوولان از تلاش برای تامین آب شرب پایدار این روستا و روستاهای مشابه سخن گفته‌اند.

امروز و در حالی که شرکت آب‌وفاضلاب طی روزهای اخیر اقدام به آغاز عملیات اجرایی شبکه آبرسانی به روستاهای چم‌کبود و چم‌شهران کرده است، جمعی از مردم این روستاها در اعتراض به تعطیلی پروژه و طولانی شدن بازسازی شبکه آبرسانی اقدام به بستن جاده کردند.

به منظور پیگیری مطالبه مردم به‌سراغ مدیرعامل آبفا لرستان رفتیم که صحبت‌های وی در زیر آمده است. 

حمیدرضا کرموند در واکنش به این موضوع، به خبرنگار فارس گفت: عملیات اجرایی جهت تامین آب شرب پایدار روستاهای چم‌کبود و چم‌شهران آغاز شده و در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان با اشاره به تخریبی پل ارتباطی و همچنین خطوط انتقال و منابع آب طی سیل سال گذشته، افزود: در همان ماه‌های نخست وقوع سیل مخزن موقت برای تامین اب شرب مردم سیل‌زده تعبیه شد تا مردم مایحتاج روزانه خود را از این طریق تامین کنند.

وی بیان داشت: پس از بررسی‌های انجام گرفته، مسیر شهری بهترین محل برای تامین آب این روستاها درنظر گرفته شد، در همین راستا نیز با انجام کار کارشناسی مسیر مطمئن انتخاب و با هماهنگی دیگر مسوولان ذی‌ربط عملیات اجرایی آغاز شد.

کرموند، قرارگرفتن بخشی از پروژه در حریم جاده را علت تعطیلی کار عنوان و تصریح کرد: مسوولان راهداری معتقدند که پروژه آبرسانی به روستاهای چم‌کبود و چم‌شهران در حریم جاده قرار دارد و از این موضوع نگران هستند، به همین دلیل پروژه تعطیل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب لرستان ادامه داد: آب‌رسانی به این روستاها در اولویت قرار دارد و با وجود نداشتن اعتبار، اما به دلیل گرمسیر بودن منطقه و نیاز مردم به آب شرب، پروژه تامین آب شرب پایدار را شروع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه طی روزهای پیش‌رو با مدیرکل راهداری استان از پروژه بازدید خواهیم داشت، گفت: در محل پروژه تصمیم لازم برای ادامه و پیگیری کار گرفته خواهد شد، موانعی بر سر راه وجود دارد که نیازمند گذر زمان است با این وجود کار شروع شده و پیگیر انجام مابقی کار هستیم.

 خبرگزاری فارس بنا بر رسالت کاری خود در پیگیری مطالبات مردم، طی روزهای آتی مجددا این موضوع را پیگیری خواهد کرد تا مشکل اهالی این روستا سریع‌تر برطرف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول