اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

نجات شامپانزه محبوس در انتظار مکاتبات اداری

باران تنها بچه شامپانزه در ایران در انتظار مکاتبات اداری است تا امکان انتقال به مرکز نجات شامپانزه‌ها و زندگی بین همنوعان و همسالان خود را داشته باشد.

نجات شامپانزه محبوس در انتظار مکاتبات اداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، چند روزی است که باغ وحش ارم یکبار دیگر خبرساز شده و بر سر زبان‌ها افتاده است.حواشی محل زندگی و وضعیت باران (شامپانزه 3 ساله) در رسانه‌ها پیگیری میشود.

علی دقیقیان، مدیرعامل مجموعه فرهنگی و ورزشی ارم در مصاحبه‌ای که در تاریخ هشتم تیرماه با روزنامه شرق داشته اعلام کرده موافق اعزام باران به مرکز نجات میمون‌ها یا همان جهان میمون‌هاست و اینطور که مشخص است قبلا درخواست خود را به سازمان محیط زیست ارسال کردند، اما گویا محیط زیست نظر موافق بر این درخواست نداده‌است.

 دقیقیان در این گفت‌وگو درباره دلیل مقاومت باغ‌وحش ارم برای انتقال باران به یتیم‌خانه می‌گوید: ما مقاومت نمی‌کنیم، سازمان محیط زیست مجوز نداده است؛ وگرنه ما مدعی نیستیم. هر ارگانی، چه سازمان محیط زیست، چه دامپزشکی یا هر دستگاهی دستور بدهد که این اقدام صورت بگیرد، ما چرا باید مقاومت کنیم. ما در مجموعه ارم یک حیوان که نداریم؛ صدها گونه حیوانی داریم. واقعا اگر به صلاح این حیوان است که خارج از کشور برود، اشکالی ندارد.»

 *محیط زیست با انتقال باران به خارج از کشور موافق است/هنوز ارم درخواستی نداده

سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز از موافقت این سازمان با انتقال «باران» بچه شامپانزه ۳ ساله به خارج از کشور خبر داد.

 «مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به موضوع تحویل باران شامپانزه معروف این روزهای باغ وحش ارم نیز اشاره داشت و گفت: بر اساس قانون، این حیوان باید در اختیار باغ وحش قرار می‌گرفت و در محلی که بر اساس ضوابط محیط زیست است نگهداری شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این حیوان در باغ وحش ارم و زیر نظر دامپزشک نگهداری می‌شود و با انتقال آن به خارج پس از اخذ مجوز سایتیس نیز موافق هستیم.»

تحقق این خبر می‌توانست موجب زندگی طبیعی باران ۳ ساله و رشد او با گروه همسالان خود در مرکز نجات شامپانزه‌ها شود، اما تا امروز که اول مرداد ماه است هنوز هیچ مکاتبه‌ای از طرف ارم به محیط زیست صورت نگرفته است.

 *باران باید بین همسالان خود بزرگ شود که در ایران چنین گروهی نداریم 

حسین واعظیان مدیر روابط عمومی بنیاد مستضعفان هم وارد این موضوع شد تا در نجات باران نقش موثر ایفاء کند و بروکراسی اداری را به نفع باران مختومه کند، او نیز اعلام کرد: ما در مورد باران ادعای مالکیت نداریم اگر از طرف محیط زیست اجازه انتقال به خارج از کشور و زندگی در مرکز نجات شامپانزه‌ها صادر شود‌، مخالفتی نداریم. ما نمی‌توانیم این بچه شامپانزه را به شخص واگذار کنیم و او احتیاج دارد در بین هم‌سن و سالان خود بزرگ شود و در ایران چنین گروه شامپانزه هم سن باران ۳ ساله را نداریم و او تنها بچه شامپانزه در ایران است و به همین دلیل محیط زیست باید این را به ما مکتوب اعلام کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول