اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع قطر با فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده دیدار کرد

وزیر دفاع قطر با فرمانده جدید فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده در دوحه درباره همکاری‌های دوجانبه نظامی گفت‌وگو کرد.

وزیر دفاع قطر با فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده دیدار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر روز چهارشنبه با  «گریگوری گیلوت» فرمانده جدید فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده درباره همکاری‌های نظامی میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

وزارت دفاع قطر اعلام کرد که این دیدار در حاشیه سفر ژنرال گیلوت به قطر انجام شده و در آن ابعاد همکاری نظامی میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

در این نشست تعدادی از افسران ارشد نیروهای مسلح قطر هم حضور داشتند.

فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده و نیروهای مسلح قطر پنجشنبه هفته گذشته (۱۶ ژوئیه) مراسمی را در پایگاه هوایی العدید در دوحه برگزار کردند تا فرماندهی را از ژنرال «جوزف گوستلا» به ژنرال«گریگوری گیلوت» منتقل کنند.

پایگاه نظامی هوایی العدید در ۳۰ کیلومتری جنوب غرب دوحه واقع است. در این پایگاه علاوه بر نیرو‌های قطری، نیرو‌های انگلیسی و آمریکایی نیز حضور دارند. پایگاه العدید مقر فرماندهی مرکزی آمریکاست.

در سال ۱۹۹۹ میلادی شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر وقت قطر خطاب به مسئولان آمریکایی گفت که مایل است که ۱۰ هزار افسر و سرباز آمریکا به طور دایم در قطر باشند، به گزارش رسانه‌ها این پایگاه میزبان ۱۱ هزار افسر و نظامی آمریکایی و بیش از صد جنگنده است و بزرگ ترین حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول