اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

فرنگی‌کار 60 کیلوی قم در المپیک توکیو

فرنگی‌کار مدال‌آور استان قم از مسابقات جهانی کشتی فرنگی در وزن 60 کیلوگرم مهمترین رویداد ورزش دنیا یعنی بازی‌های المپیک توکیو به میدان می‌رود.

فرنگی‌کار 60 کیلوی قم در المپیک توکیو

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سال گذشته در همین ایام بود که رقابت‌های 2019 کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در شهر نور سلطان قزاقستان به انجام رسید و بهترین‌های کشتی دنیا در این تورنمنت مهم و معتبر به میدان رفتند تا بخت خود را برای کسب مدال با یکدیگر سرشاخ شدند.

این رقابت‌ها از این نظر که انتخابی کسب سهمیه برای حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک توکیو بود، اهمیت بسیار بالایی برای کشتی‌گیران داشت و تیم ملی ایران نیز با هدایت یکی از مطرح‌ترین مربیان حال حاضر کشتی فرنگی دنیا یعنی محمد بنا مقتدرانه به مصاف حریفان خود رفت.

ترکیبی از چهره‌های جوان و با تجربه کشتی فرنگی کشورمان که یکی از آنها علیرضا نجاتی جوان مستعد و خوش‌آتیه کشتی قم بود، در این رویداد مهم به میدان رفتند و نتیجه ارزشمند برای قمی‌های علاقمند به ورزش موفقیت نجاتی در کسب مقام سوم و نشان برنز پیکارهای وزن 60 کیلوگرم جهان بود.

موفقیت نجاتی در کسب این مدال، سهمیه ایران برای حضور در مسابقات وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو را نیز قطعی کرد، اتفاقی که بعد از نزدیک به سه دهه برای ورزش قم رخ داد و نجاتی نخستین سهمیه بازی‌های المپیک آتی را برای ورزش قم به دست آورد اما شیوع ویروس کرونا اجازه نداد این بازی‌ها در زمان پیش‌بینی شده یعنی تابستان امسال به انجام برسد.

بعد از محدودیت‌هایی که شیوع کرونا در نقاط مختلف دنیا ایجاد کرد، مسابقات المپیک نیز لغو و به سال 2021 موکول شد، بازی‌هایی که حالا زمان برگزاری رقابت‌های رشته‌های مختلف آن از جمله کشتی مشخص شده و کشتی‌گیران طبق برنامه از دهم تا پانزدهم مرداد ماه سال 1400 برای کسب مدال به روی تشک می‌روند.

روز یکشنبه دهم مرداد ماه از ساعت 11 تا 13 مسابقات مراحل یک‌هشتم و یک‌چهارم اوزان 60 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه علیرضا نجاتی فرنگی‌کار وزن 60 کیلوگرم است، روزهای دهم و یازدهم مرداد ماه برای علاقمندان به کشتی در قم اهمیت زیادی دارد و همه نگاه‌ها به این کشتی‌گیر برای کسب مدال از المپیک خواهد بود.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول