اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

19 مصوبه شورای فرهنگ عمومی مازندران طی یک‌سال/ بیان دلایل برگزار نشدن جلسات شورای فرهنگ عمومی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون چهار جلسه شورای فرهنگ عمومی در ساری برگزار شده است، گفت: در این جلسات ۱۹ مصوبه داشتیم که ۸۰ درصد این مصوبات اجرایی بوده و باید با همکاری سایر دستگاه‌ها عملیاتی می‌شد.

19 مصوبه شورای فرهنگ عمومی مازندران طی یک‌سال/ بیان دلایل برگزار نشدن جلسات شورای فرهنگ عمومی

عباس زارع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان مازندران، اظهار کرد: برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی استان مازندران در یک‌سال گذشته تاثیر بیماری آیت‌الله طبرسی نماینده سابق و فقید ولی فقیه در استان و در ۶ ماه گذشته به دلیل مصوبات ستاد کرونا به صورت منظم در دستور کار قرار نمی‌گرفت.

وی با اعلام اینکه پس از آغاز فعالیت آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان برگزاری جلسات در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مرتب و منظم این جلسات در مرکز استان وجود ندارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون چهار جلسه شورای فرهنگ عمومی در ساری برگزار شده است، افزود: در این جلسات ۱۹ مصوبه داشتیم که ۸۰ درصد این مصوبات اجرایی بوده و باید با همکاری سایر دستگاه‌ها عملیاتی می‌شد.

وی با اعلام اینکه در شهرستان‌ها جلسات شورای فرهنگ عمومی تا پیش از شیوع کرونا به صورت جدی و منظم برگزار می‌شد، افزود: ۶۳ جلسه را برگزار که ۱۳۷ مصوبه داشته و ۶۵ تا ۷۰ درصد مصوبات اجرایی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه اهم مصوبات شورای فرهنگی عمومی طی یک‌سال گذشته در بحث عفاف و حجاب، طرح‌های سالم‌سازی دریا، تامین اعتبار کاروان  راهیان نور، برگزاری مراسم ششم بهمن آمل و با شهادت سردار سلیمانی برنامه‌های گرامیداشت ایشان و دیگر مسائل مرتبط با استان پیگیری می‌شد.

وی با اعلام اینکه مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها متاثر از ابلاغیه مرکز است، افزود: در خود استان چالش‌های وجود دارد که باید در جلسات شورا برای آن تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری انجام شود.

زارع خاطر نشان کرد: به جز در یکی دو تا از شهرستان‌ها در سایر نقاط استان جلسات شورای فرهنگ عمومی به صورت مرتب برگزار شده است، البته مشکلاتی در اجرای مصوبات داشتیم، در سال جاری و در سه ماهه سوم روند برگزاری جلسات قرار بود به صورت منظم و در موعد مقرر برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا برگزاری برنامه‌ها تا عادی شدن شرایط به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه در استان هر ماه برنامه‌ریزی برای برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی را پیگیری می‌کنیم؛ درباره اجرای مصوبات جلسه، گفت: هر جلسه‌ای که برگزار می‌شود، یکی از دستورات جلسه چگونگی اجرای مصوبات قبلی شورا است وقتی مسؤولیت اجرای مصوبه‌ای برعهده یکی از اعضا جلسه واگذار می‌شود باید درباره اجرا و عدم اجرایی آن پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در دوران تصدی‌گری حجت‌الاسلام ابراهیمی مدیرکل وقت ارشاد مازندران به صورت مرتب و منظم در دستور کار بوده است.

احد جاودانی که پس از ابراهیمی سکان مدیریت ارشاد مازندران را برعهده گرفته بود تلاش کرد که روند برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی را حفظ کند، محمود شالوئی دیگر مدیرکل دولت تدبیر و امید نیز که به مدت یک‌سال در استان حضور داشت آن‌چنان باید و شاید در ارشاد مازندران موفقیت‌های نداشت تا اینکه سکان مدیریت ارشاد در اختیار عباس زارع قرار گرفت، بیماری آیت‌الله طبرسی و شیوع کرونا تا حدود بسیار زیادی بنا بر اظهارات مدیرکل ارشاد مازندران بر روند برگزاری جلسات تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول