اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رونق‌بخشی به ایده‌های ویژه قرآنی در فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به پیگیری جذب یک میلیارد ریال اعتبار جهت حمایت از فعالیت‌های قرآنی، گفت: طی دو سال گذشته بیش از 20 میلیارد ریال با محوریت کمک به ایده‌های ویژه و موسسه‌های آموزشی قرآنی اختصاص یافته است.

رونق‌بخشی به ایده‌های ویژه قرآنی در فارس

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، صابر سهرابی با شادباش اعیاد پیش رو گفت: چه ماه پر برکتی پیش رو داریم؛ ماه یگانگی عاشقان عارف، از ابراهیم و هاجر تا علی(ع) و زهرا(س) که خانه‌شان پرورشگاه بزرگ‌آزادگان عارف، بزرگ‌ عارفان عاشق، بزرگ‌عاشقان شهید و بزرگ‌ شهیدانی است که مهاجران الی الله گشتند.

وی ادامه داد: ماه حج، آغاز بیداری و رهایی از فرش برای رسیدن به عرش است؛ سفری که با وصال عاشقانه‌های عارفان در طواف عشق، یگانگی با خلق را همراه زمزمه یگانه هستی فریاد می‌کشیم و همپای هاجر، دوان بر صفا و مروه به قربانگاه اسماعیل و ابراهیم می‌نشینیم تا خویش را فدا کنیم و پایانش راهی نیست مگر قرآن و عترت، که در غدیر، بر دستان پیامبر یگانه شدند.

سهرابی افزود: از این رو شناخت معارف قرآن و عترت، وظیفه و رسالتی همگانی است که گسترش آن مهم‌ترین رسالت و وظیفه‌ای قانونی بر دوش فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت: هنر، ابزاری در دستان فرهنگوران است تا بتوان با بهره‌گیری از جذابیت و زیبایی هنر، مسائل فرهنگی را در جامعه نهادینه نمود از این‌ رو به‌ ویژه در دو سال گذشته، معارف قرآنی و اهل‌بیت (ع) را در قالب‌های هنری و به مناسبت‌های گوناگون به جامعه عرضه کردیم.

وی افزود: فعالیت‌های گروه قرآن و عترت را می‌توان در 21 نوع برنامه همچون برپایی نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، مسابقات، جشنواره‌ها و یا برنامه‌های مناسبتی همچون مشق شب قدر، دهه کرامت، دهه امامت و ولایت و مناسبت‌های دیگر  بخش‌بندی نمود که همه در راستای گسترش معارف کتاب آسمانی و عترت قرار دارد.

  دبیر شورای ترویج قرآنی استان فارس با اشاره به اینکه تقویم فعالیتی گروه قرآن و عترت این اداره به دو گونه مناسبتی و موضوعی برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: مناسبت‌هایی همچون 5 ماه اسلامی محرم، صفر، رجب، شعبان و رمضان و دو دهه کرامت و امامت و ولایت، همچنین هفته دفاع مقدس و ایام رحلت امام خمینی و پانزدهم خرداد است.

وی برنامه‌های موضوعی این اداره‌کل در زمینه قرآن و عترت را این گونه برشمرد: برگزاری دوره‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی، مشاوره قرآنی در زمینه، سبک زندگی، دوره‌های آشنایی با مفاهیم قرآن و معارف اهل‌بیت، برگزاری محفل‌های قرآنی در سراسر استان فارس، گردهم‌آیی‌ فعالان قرآنی و قاریان، دوره‌های آشنایی با معارف و احکام نماز، دوره‌های کتابت قرآن و کتب دینی و مذهبی سرفصل برنامه‌های موضوعی هستند.  

 سهرابی با اشاره به پیگیری برای جذب یک میلیارد ریال اعتبار ویژه‌ در راستای حمایت از فعالیت‌های قرآنی، گفت: در دو سال گذشته بیش از 20 میلیارد ریال را با بخش‌بندی کمک به ایده‌های ویژه 10 میلیارد ریال، کمک به مؤسسات آموزشی قرآنی سه میلیارد ریال، سرانه آموزش به مؤسسات آموزشی دو میلیارد ریال، ایده‌های تبلیغی و ترویجی دو میلیارد ریال، شورای توسعه قرآنی یک میلیارد ریال و اعتبارات استانی در حوزه قرآن، عترت و نماز دو میلیارد ریال در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی، پرداخت کرده‌ایم.

 وی با اشاره به همه‌گیری روز افزون بیماری کرونا، افزود: در سال پیش رو تلاش خواهیم کرد تا فعالیت‌های قرآنی این اداره کل و مؤسسات تابعه را در فضای مجازی به عنوان گسترده‌ترین و بهترین بستر، حتی بیشتر از پیش ادامه دهیم.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول