اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

برای جلوگیری از وقوع فساد در تخصیص قیر رایگان باید نظارت‌ها قوی شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر بخواهیم فسادی در تخصیص قیر رایگان همانند گذشته اتفاق نیفتد، باید نظارت‌ها قوی شود.

برای جلوگیری از وقوع فساد در تخصیص قیر رایگان باید نظارت‌ها قوی شود

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به تصویب کلیات طرح تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی کشور گفت: در گذشته تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی کشور باعث بروز مشکلاتی شده و ما شاهد فساد و رانت در این ماجرا بوده‌ایم. 

وی افزود: با توجه به اینکه در این باره پولی در میان نیست و خود مصالح (قیر) تخصیص می‌یابد، سوءاستفاده‌هایی پیش از این صورت گرفته و به همین جهت دستگاه‌های نظارتی روی این موضوع حساس شده‌اند. 

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: واقعیت این است که دولت پول ندارد تا برای پروژه‌های عمرانی روستایی تخصیص دهد و به همین جهت بعضی پروژه‌های ضروری متوقف شده است. 

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: با توجه به توقف بعضی پروژه‌های عمرانی روستایی به دلیل عدم تخصیص اعتبارات نمایندگان موافق تخصیص قیر رایگان به این پروژه‌ها بر این اعتقادند که با تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های مورد نظر عملیات عمرانی آنها از سر گرفته شود تا به نتیجه برسد. 

وی افزود: اگر بخواهیم فسادی در تخصیص قیر رایگان همانند گذشته اتفاق نیفتد، باید نظارت‌ها قوی شود تا سوءاستفاده‌ای صورت نگیرد. 

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: باید روزنه‌های فساد در موضوع تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی مسدود شود تا ما شاهد مفاسد و رانت‌خواری‌ها در این موارد نباشیم. این مسئله نباید باعث شود که ما صورت مسئله را پاک کنیم و قیر رایگان را تخصیص ندهیم، تخصیص قیر رایگان نیاز امروز مملکت است و به این خاطر که عده‌ای ممکن است سوءاستفاده کنند نباید پروژه‌های عمرانی متوقف شود. 

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: ممکن است تسهیلات بانکی هم به امری تخصیص یابد، فرد یا افرادی در ارائه این تسهیلات سوءاستفاده کنند، اگر چنین باشد باید جلوی تسهیلات را ببندند!؟ لذا باید دستگاه‌های نظارتی نظارت‌شان را قوی‌تر کنند نه اینکه جلوی تصمیم مجلس را بگیرند و یا اینکه بخواهند پروژه‌های عمرانی را بخوابانند، این کار درست نیست. 

وی در پایان گفت: تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی مسیری بوده که پیش از این هم مجلس آن را پیموده و رأی بالای نمایندگان به کلیات این طرح به مجلس فعلی حاکی از این امر است که تخصیص رایگان نیاز امروز کشور است. این راه تنها راه حمایت از مناطق محروم و پروژه‌های عمرانی است. لذا لازم است تا برای جلوگیری از هرگونه فساد در این باره، روزنه‌های فساد مسدود شود و دستگاه‌های نظارتی نباید در این باره تنبلی کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول