اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دعوت به مرگ در کهگیلویه و بویراحمد!/ تکلیف مدیر نالایق یکسره می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ابلاغ مدیران نالایق استانی را هم از طریق مسوولان کشوری لغو می‌کنیم.

دعوت به مرگ در کهگیلویه و بویراحمد!/ تکلیف مدیر نالایق یکسره می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: همه ارقام و آمار می‌گوید به سمت پیک خطرناک کرونا می‌رویم و سخنان وزیر بر اساس محاسبات علمی است و اوضاع را کاملا می‌سنجد و می‌گوید که از بابت وضعیت استان نگرانی دارم.

وی گفت: استان ما در بین استان‌های با وضعیت قرمز مثل فارس و بوشهر قرار گرفته که ارتباطات هم غیر قابل کنترل است رفت و آمدهای کاری و فامیلی لذا
صحبت‌های وزیر در مورد استان با توجه به چنین اوضاعی کاملا علمی است و امروز دور هم جمع شده‌ایم که این وضعیت را کنترل کنیم و در صورت موفق نشدن ضربه‌های زیادی چه از لحاظ مالی و چه از نظر جانی به استان وارد می‌شود.

استاندار گفت: مهم‌ترین مساله این که خداوند کمک کرده و بهترین وضعیت را در کشور داریم و اگر به کمک مردم و رسانه و صدا و سیما ارتباط درستی با مردم برقرار کنیم با کمترین تلفات و ضرر از این پیک عبور خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این که در بدترین شاخص‌های کرونایی بهترین وضعیت را در حال حاضر در کشور داریم افزود: اگر این موقعیت را حفظ نکنیم جایگاه خود را که از دست می‌دهیم جان عزیزان خود را هم از دست می‌دهیم متاسفانه بعضی‌ها هنوز پیام را نگرفته‌اند و عادی‌انگاری می‌کنند خودشان کرونا دارند و اهمیتی نمی‌دهند اما در خانه سالمندان و بیماران زمینه‌ای را گرفتار می‌کنند لذا جوانان برای سلامتی خانواده هم که شده قهرمان بازی را کنار بگذارند.

وی گفت: در اجرای پروتکل‌ها به نقطه خوبی رسیده‌ایم نباید بگذاریم کاهش پیدا کند دستگاه‌های موفق را باید معرفی کرد و در شهرستان‌ها هم هر دستگاه که خوب رعایت کرد تشویق شوند و آن‌هایی که ضعیف هستند را معرفی کنید تا توبیخ را خودم امضا کنم و اگر ادامه پیدا کرد مدیران نالایق را برکنار کنیم  شهرستانی‌ها در اختیار خودمان هستند و ابلاغ مدیران نالایق استانی را هم از طریق  مسوولان کشوری لغو می‌کنیم.

استاندار در مورد پاساژها و ترمینال‌ها و اماکن پر رفت و آمد هم گفت: باید هر کدام یک مسوول برای کرونا بگذارند و همه این ها چند نفر بیشتر نمی‌شوند که باید آن‌ها را دعوت و توجیه کرد و اماکن بازدید شوند این بازدیدها مستمر باشند و نباید به کسانی که در بازار به مردم رحم نمی‌کنند، رحم نشود. 

وی در خصوص تولید ماسک به صورت صنعتی هم در استان گفت: چندین بار با ستاری معاون رئیس جمهور هماهنگ شده که دستگاه تولید ماسک صنعتی به استان بیاید و دستگاه متولی باید پی‌گیر باشد.

استاندار گفت: در گشت‌های مشترک باید تیم ها بیشتر شوند و تعداد دفعات بیشتر شود و تدابیری باشد که گشت‌ها به صورت هدفمند باشند و خروجی داشته باشند.

استاندار در خصوص کسب و کارهایی که دچار ضرر و زیان شده‌‌اند هم گفت: پول و اعتبار خوبی برای کسب و کارها آمده و ۴ تا ۵ روز بیشتر وقت باقی نمانده که باید ثبت نام کنند.

کلانتری با ابراز نگرانی از این که داستان ادامه دارد و شرایط سخت‌تر شده گفت: چرا تالاری که ۱۰۰ نفر گنجایش دارد ۵۰۰ نفر دعوت می‌کند مردم بدانند بیشترین مشکل ما تالارها و عروسی‌ها و مراسم های ختم بوده است.

وی گفت: بعضی‌ها با جمعیت زیاد دعوت شده عروسی می‌‌گیرند که بر فرض مثال ۱۰۰ میلیون تومان کادوی عروسی دریافت کنند، سوال این است که این پول در مقابل از دست رفتن جان عزیزان ارزشی هم دارد؟.

کلانتری در خصوص عروسی‌های خانگی و خطر شدید آن گفت: مخابرات پیامک بدهد و صدا و سیما بگوید که عروسی در خانه دعوت به مرگ است که دادستانی ورود پیدا می‌کند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول