اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سرانجام داروی محقق اصفهانی برای درمان کرونا چه شد؟

مدیرعامل شرکت بسپار یاخته با اشاره به علل توزیع نکردن داروی درمان کرونا بعد از گذشت ۴ ماه گفت: مجوز فروش دارو صادر نشده است، ظاهراً سیستم سلامت احتیاط وافری برای روبه رو شدن با داروهای هایتک دارد.

سرانجام داروی محقق اصفهانی برای درمان کرونا چه شد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بیماری کرونا از ۳۰ بهمن در ایران شناسایی شد، این ویروس موذی و بی‌رحم اکنون به یک اپیدمی جهانی در دنیا تبدیل و مهمان ناخوانده زندگی هر روز بسیار از مردم جهان شده است.

کرونا موجود میکروسکوپی است که شیوع بسیار بالایی دارد و از این رو در بسیاری از کشور‌های دنیا قرنطینه با سطوح مختلف اجرا شده است، اما با این حال شمار قربانیان روز به روز در حال افزایش بوده و همه امید‌ها به این است که ویروس به تدریج ضعیف شود و از بین رود یا داروی قطعی یا واکسن اختصاصی کرونا تولید شود.

درست از همان روزهایی که سرایت ویروس کرونا به چندین کشور دنیا سر از اخبار درآورد و تأیید رسمی شد، بحث تولید دارو برای مقابله با این ویروس و از آن‌ مهم‌تر، تولید واکسن هم خبرساز شد و این ماجرا همچنان ادامه دارد. حالا و تقریباً در هر کشوری از دنیا گروهی از محققان به کشف واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا مشغول هستند که تازه‌ترین اخبار می‌گوید چندین شرکت معتبر دارویی به موفقیت‌هایی هم دست پیدا کرده‌اند.

البته انتشار اخبار موفقیت در کشف و آزمایش ابتدایی ویروس کرونا هم تازه نیست و در ماه‌های گذشته بارها امید را در مردم دنیا زنده کرده است. هم‌اکنون در مجهز‌ترین و پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های دنیا پزشکان و محققان به سختی در تلاش هستند تا داروهای کاربردی و واکسن مناسب در رابطه با ویروس کرونا را تولید کنند.

در کشورمان نیز محققان و پژوهشگران به کار تولید واکسن و داروی درمان کرونا مشغول هستند و به گفته وزیر بهداشت به موفقیت‌های چشمگیری نیز دست پیدا کردند، مهدی خزاعی، مدیرعامل شرکت بسپار یاخته نو ترکیب یکی از پژوهشگرانی است که دارویی برای درمان کرونا تولید کرده است، خبرگزاری فارس در این رابطه چندین گزارش از تولید این دارو تهیه کرده است و بر روی افرادی نیز آزمایش شده است که مورد رضایت بوده است اما به گفته مدیرعامل شرکت بسپار یاخته نو ترکیب هنوز وزارت بهداشت مجوزی را برای تولید این دارو صادر نکرده است.

خبرگزاری فارس بار دیگر پرونده این خبر را باز کرد و آن را دنبال کرد که سرانجام داروی درمان کرونا به کجا رسید.

تست بالینی دارو نتایج بسیار مطلوبی به دست آورده است

مهدی خزاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تولید دارویی برای درمان کرونا اظهار داشت: این دارو تمام مجوزهای تولید را اخذ کرده و به صورت پاف و از طریق مجرای بینی به فرد مبتلا به ویروس، اسپری می‌شود، این عمل بسته به میزان آلودگی فرد مبتلا به کرونا هر ۴ ساعت و یا ۶ ساعت به مدت ۵ الی ۶ روز انجام می‌شود تا بهبودی کامل در فرد مبتلا حاصل شود.

مدیرعامل شرکت بسپار یاخته با بیان این‌که برطرف شدن علائم بیماری در همان ۲۴ الی ۴۸ ساعت اولیه قابل مشاهده است، افزود: این دارو بعد از ورود به خون فرد مبتلا به کووید ۱۹ به درون سلول‌ها می‌رود و ویروس را شناسایی کرده و آن را عقیم‌سازی و منهدم می‌کند.

وی با اشاره به علل توزیع نکردن دارو بعد از گذشت ۴ ماه گفت: مجوز فروش دارو صادر نشده است، ظاهراً سیستم سلامت احتیاط وافری برای روبه رو شدن با داروهای هایتک دارد در حالی که این داروها در دنیا در حال استفاده است، شرکت بسپار یاخته تست بالینی دارو را با رضایت‌نامه و بر روی داوطلبان انجام داده و نتیجه بسیار مطلوبی به دست آورده است.

به تولیدکنندگان داروی کرونا در داخل کشور اهمیت داده نمی‌شود

خزاعی با بیان این‌که ریشه‌های امپریالیستی و غرب‌زدگی در بعضی از مسؤولان موج می‌زند و اعتماد به داخل وجود ندارد، عنوان کرد: در آن سوی مرزها زمانی که در آزمایشگاهی تستی انجام و دارویی تولید می‌شود، تبلیغات رسانه‌ای گسترده‌ای انجام می‌شود، اما وقتی مشابه همان کار یا بهتر از آن را تولیدکننده داخلی انجام می‌دهد به آن‌ها بها داده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت بسپار یاخته با انتقاد از این‌که مافیای دارو فعالانه عمل می‌کند، بیان کرد: این فعالیت گاه در فضای مجازی و از طریق پزشک‌نماها انجام می‌شود و گاهی حضور مافیای دارو در ادارات است که سرانجام آن سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی برای تولیدکنندگان داخلی است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر این دارو با شرایط خاصی از طریق ارتباط‌گیری با شرکت و پرکردن رضایت‌نامه و ‌کم کردن آلام بیماران به مبتلایان کرونایی داده شده است، اضافه کرد: هزینه این دارو  پس از ۸۰ درصد تخفیف شرکت و کمک خیران با سیستم حمل مخصوص کالا درب منزل هر شخص تحویل داده می‌شود.

تلاش بر این است که با کمترین هزینه این دارو در اختیار مردم قرار بگیرد

خزاعی با بیان این‌که در حال حاضر به علت افزایش قیمت دلار دیگر نمی‌توان این دارو را با هزینه‌های قبلی تولید کرد، تصریح کرد: به دلیل کاهش توان مالی اقشار مختلف جامعه، حداکثر تلاش بر این است که با کمترین هزینه این دارو در اختیار مردم قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت بسپار یاخته درباره مبتلایان به کرونا گفت: زمانی که شخص بیمار به ما مراجعه می‌کند، یکسری پارامترهای اولیه مانند تست PCR و CRP در اختیار ما قرار می‌دهد، زمانی که در خون از طریق ویروس یا باکتری آلودگی ایجاد شود، سریعاً یک ترشح از سلول‌های سفید اتفاق می‌افتد که به سلول‌های دیگر خبر می‌دهد که در خون اتفاقی رخ داده است، ترشحات این سلول‌ها به مغز دستور تب و تولید می‌دهند و در نهایت عوامل بیماری بروز می‌کند، وقتی CRP بالا می‌رود یعنی کبد دارد پروتئین تولید می‌کند تا به کمک سیستم دفاعی بتواند سلول مرده، باکتری یا ویروس را از بین ببرد. 

وی ادامه داد: بیماری با198 CRP و رسوب گلبول قرمز یاESR 56  به ما مراجعه می‌کند و پس از دریافت دارو دوباره آزمایش می‌دهد که با تغییر چشمگیری از پارامترها مواجه هستیم که این‌ اتفاق در کمترین زمان ‌ممکن است.

خزاعی خاطرنشان کرد: ملاک اولیه بازگشت سلامت فرد، برطرف شدن علائم بالینی و احساس سلامت و شادی است، چرا که پس از بهبود برخی پارامترهای خون بخصوص آنتی‌بادی تا هفته‌ها تا حدودی از حد نرمال بالاتر است.

وزارت بهداشت این دارو را بر روی چند بیمار تست کنند

مدیرعامل شرکت بسپار یاخته عنوان کرد: در برخی از افراد علائم بیماری وجود دارد، ولی پارامترهای خون نرمال است، به خاطر همین وضعیت سلامت افراد برقراری حالات و روحیات طبیعی در بیمار است.

وی با بیان ا‌ین که مجوز فروش دارو صادر نشده است، افزود: بارها از دولت، وزارت بهداشت و درمان و معاون وزیر درخواست کردیم در صورت شک و تردید در نتایج تعدادی از این دارو را بر روی چند بیمار تست کنند و یا جلسات مستمر برای نتیجه‌گیری نهایی در مورد مجوز فروش را عملیاتی کنند، اما مدام زمان را به تأخیر می‌اندازند.

بعد از گذشت ۴۸ ساعت تمام علائم بیماری کرونا بهبود پیدا کرد

یکی از مصرف‌کنندگان داروی این شرکت در گفت‌وگو با خبر نگار فارس گفت: حدود ۲ هفته پیش علائم بیماری با کمردرد شدید، سردرد، تب، گوش درد آغاز و رو به سرماخوردگی رفت.

وی ادامه داد: در هفته دوم بیماری بود که سرفه‌ها شروع شد، این سرفه‌ها به حدی شدید بود که توان صحبت کردن را از من گرفته بود، تا این که از طریق اینستاگرام با دکتر خزاعی آشنا شدم و بعد از ارتباط‌گیری و پر کردن رضایت‌نامه گفتند یک آزمایش خون که در آن پارامترهای(ESR, IGM و  CRP)  مشخص باشد، بدهید و نتیجه را برای شرکت ارسال کنید، من این آزمایش را برای دکتر ارسال کردم، این در حالی بود که آزمایش اولیه تست PCR در من مثبت شده بود، بعد از مثبت بودن آزمایش کرونا، دارو را سفارش دادم و یک روز بعد دارو برای من ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه قبل از این، برادرم نیز برای درمان کرونا از همین دارو استفاده کرده بود گفت: دکتر خزاعی به من گفتند در طول درمان این دارو نباید از داروی دیگری استفاده کنم، بعد از گذشت ۴۸ ساعت تمام علائم بیماری مثل تب و سرفه و بدن درد و مشکلات  گوارشی بهبود پیدا کرد و اکنون منتظر اتمام دوره دارو هستم تا دوباره آزمایش دهم و تست خود را به شرکت ارائه کنم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول