اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک 18 میلیون یوریی آلمان به تاجیکستان جهت ساخت نیروگاه برق آبی

آلمان به تاجیکستان برای ساخت یک نیروگاه برق آبی در استان بدخشان 18.6 میلیون یورو کمک بلاعوض ارائه می‌کند.

کمک 18 میلیون یوریی آلمان به تاجیکستان جهت ساخت نیروگاه برق آبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، آلمان به تاجیکستان برای ساخت یک نیروگاه برق آبی در استان بدخشان 18.6 میلیون یورو کمک بلاعوض ارائه می‌کند.

«ذوقی ذوقی زاده» وزیر توسعه اقتصاد و تجار تاجیکستان گفت: توافقنامه ای در زمینه ارائه کمک بلاعوض مالی 18.6 میلیون یورویی برای ساخت نیروگاه برق آبی «سیبزار» در استان بدخشان با بانک توسعه آلمان (KfW) به امضا رسیده است.

بر اساس گزارش دفتر مطبوعاتی وزارت توسعه اقتصاد و تجارت تاجیکستان، طی این دیدار همچنین با بانک توسعه آلمان یک توافقنامه دیگری در زمینه تخصیص یک میلیون یورو برای تامین نیازهای «دوشنبه» در زمینه مقابله با ویروس همه گیر کرونا به امضا رسید.

در تاریخ 2 آگوست سال گذشته میلادی دولت تاجیکستان و آلمان توافقنامه ای در زمینه همکاری‌های مالی به امضا رساندند که بر اساس آن برلین به دوشنبه 17 میلیون یورو برای ساخت نیروگاه «سیبزار» ارائه کرد.

همچنین مورخ 2 دسامبر سال 2019 میلادی توافقنامه کمک بلاعوض 9.55 میلیون دلاری بین دولت تاجیکستان و کنفدراسیون سوئیس  برای سرمایه گذاری ساخت و ساز خط انتقال برق 110 کیلوواتی «سیبزار – خاروغ»، دستگاه توزیع 110 کیلوواتی و کاهش عواقب تغییر اقلیم به امضا رسیده بود.

علاوه بر این بانک جهانی برای تهیه مطالعه امکان سنجی خط انتقال 110 کیلوواتی «خاروغ – اشکاشیم» 1.9 میلیون دلار و آژانس توسعه بین المللی آمریکا 3 میلیون دلار دیگر برای  انجام تحقیقات لازم و افزایش ظرفیت شرکت «پامیر انرژی» تخصیص داده اند.

نیروگاه برق آبی «سیبزار» بر روی رودخانه «شاخ دره» در استان بدخشان تاجیکستان احداث می شود. مراسم ساخت و ساز این نیروگاه در تابستان سال 2015 میلادی از سوی رئیس جمهور تاجیکستان آغاز شده بود.

در حال حاضر کارهای ساخت و ساز با کمک دولت توسط شرکت «پامیر انرژی» که مسئولیت مدیریت شبکه های برقی در استان بدخشان را بر عهده دارد، انجام می گیرند.

26 دسامبر سال 2019 میلادی رئیس جمهور تاجیکستان در پیام خود به پارلمان این کشور اعلام کرده بود که این نیروگاه برق آبی در سال 2022 میلادی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول