اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

خرید ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در کشور/ پرداخت مطالبات گندمکاران تا یک‌ماه آینده

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از خرید ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خبر داد و گفت: مطالبات گندمکاران حداکثر بین ۱۵ تا یک ماه پرداخت خواهد شد.

خرید ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در کشور/ پرداخت مطالبات گندمکاران تا یک‌ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، یزدان سیف ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز ذخیره‌سازی روغن خام غرب کشور در نهاوند اظهار کرد: تا روز گذشته ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور تحویل گرفته شده که در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مطالبات گندم‌کارانی که تا ۲۱ تیرماه گندم خود را تحویل داده‌اند پرداخت شده است افزود: مطالبات سایر گندمکاران نیز حداکثر بین ۱۵ تا یک ماه پرداخت خواهد شد که ابته تاکنون پرداخت مطابات کمتر از ۱۵ روز بوده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی کشور با ایده‌آل خواندن کیفیت آرد و گندم کشور گفت: خوشبختانه کیفیت کنونی آرد نسبت به سال گذشته سه درجه افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اگر برخی اوقات کیفیت نان پائین است مربوط به پخت نان و عمل آوردن خمیر آن است چراکه آرد هم یک موجود زنده است که نیاز دارد تا تخمیر شود و کیفیت آن بالا رود.

سیف در خصوص خرید آرد نیز گفت: طبق سامانه‌ بانک سپه هیچ محدودیتی برای خرید آرد از مناطق مختلف استان قائل نشده اما باید خریدها را زودتر انجام داد زیرا ظرفیت و سهمیه هر انبار محدود است.

وی در ارتباط با تولید روغن در کشور گفت: با توجه به اینکه ما در سطح کشور به لحاظ اقلیمی ظرفیت تولید روغن پالم و یا سویا را نداریم به دنبال توسعه کشت کلزا بوده‌ایم.

معاون وزیر سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: در راستای توسعه کشت دانه‌های روغنی از سال ۹۳ سیاست بر کشت کلزا بوده که بر این اساس میزان تولید از ۴۶ هزار تن در سال ۹۲ به بالغ بر ۴۰۰ تن در سال جاری رسیده است.

کشت دانه‌های روغنی وابستگی به روغن را به ۸۵ درصد رسانده است

وی گفت: سیاست توسعه کشت دانه‌های روغنی میزان وابستگی ۹۸ درصدی ما به روغن را به ۸۵ درصد رسانده که امیدواریم بتوانیم این میزان را کمتر کنیم.

سیف اظهار کرد: مرکز ذخیره‌سازی روغن خام غرب کشور که در نهاوند اجرا می‌شود یکی از مراکز پدافند غیر عامل است که تا ابتدای شهریورماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: این مرکز دارای هشت مخزن بزرگ مجموعا به ظرفیت ۱۶۰ هزار لیتر است که روغن خام کارخانه های غرب کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ 3140/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول