اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: هدف از همگرایی با فتح، تدوین راهبرد مبارزاتی مشترک است

جنبش حماس با تأکید بر ادامه همکاری با فتح برای رسیدن به وحدت ملی، گفت که هدف از این اقدامات، مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

حماس: هدف از همگرایی با فتح، تدوین راهبرد مبارزاتی مشترک است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر افزایش همکاری با جنبش فتح تأکید کرد.

قاسم گفت که تلاش‌های حماس برخاسته از راهبرد این جنبش برای افزایش پیوندهای مشترک با جنبش فتح است تا از طریق هم‌افزایی میان گروههای فلسطینی، مسیر واحدی را برای مقابله با طرحهای اشغالی رژیم صهیونیستی طی کنند.

خبرگزاری «صفا» به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد، موافقت حماس با همایشی که قرار است در غزه برگزار شود، به خاطر راهبرد این جنبش برای مقابله با خطرات روزافزونی است که آرمان فلسطین را تهدید می‌کند.

وی در ادامه به اقدامات مثبت سیاسی و رسانه‌ای حماس در برگزاری نشست خبری مشترک اخیر بین «صالح العاروری» و «الرجوب» اشاره و تأکید کرد، برگزاری همایش ملی همچنان در دست بررسی است و تماسها با فتح ادامه خواهد داشت.

قاسم با بیان اینکه طی روزهای آینده نشستی در سطح سران برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: «حرکت حماس به سمت وحدت ملی، یک حرکت اصیل و مبتنی بر راهبرد اصلی است که برای مرتب کردن وضعیت فلسطین و بازسازی نظام سیاسی است».

وی این اقدام را به عنوان «مقدمه‌ای برای تدوین راهبرد مبارزاتی مشترکِ مورد توافق همه گروهها» دانست و ابراز امیدواری کرد که «این بار تشکیلات خودگردان برای حرکت به سمت وحدت ملی جدی باشد؛ به ویژه اینکه مسیر آن (تشکیلات) به سمت حل‌وفصل [مشکلات با اسرائیل] به بن‌بست رسیده است».

سخنگوی حماس با تأکید بر اینکه این جنبش در پی تعیین مهلت برای آزمودن میزان جدیت فتح و تشکیلات نیست، خاطر نشان کرد: «تا پایان، در راستای اتحاد حرکت خواهیم کرد... نمی‌خواهیم خود را مشغول زمانبندی کنیم، ولی ملت ما اطمینان داشته باشد که ما نمی‌توانیم بپذیریم با این توافق، طرحهای سیاسی سطحی اجرایی شود».

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول