اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اعتراض استاندار به فعالیت واحدهای تولیدی در خارج از استان

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: واحدهای تولیدی که حساب بانکی و اظهارنامه گمرکی خود را در استان تشکیل ندهند از خدمات دولتی و اعطای تسهیلات محروم می‌شوند.

اعتراض استاندار به فعالیت واحدهای تولیدی در خارج از استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد اقبال عباسی در حاشیه جلسه صادارات در شهرکرد، گفت: برخی از مشکلات وابسته به مسایل کلان کشور مانند تحریم یا بسته بودن مرزها به دلیل شیوع ویروس کرونا است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برخی از مشکلات مربوط تولیدکنندگان داخل استان است؛ هشدار داد: در این جلسه تصمیم گرفتیم که تولیدکنندگان بومی استان که حساب‌های مالی‌شان در استان نباشد و یا صادرات‌شان از استان‌های دیگری صورت بگیرد، خدمات دولتی به آنان ندهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از تولیدکنندگان دلایلی خاص برای عدم اظهار در گمرک استان داشتند، توضیح داد: برای مثال برخی از صادرکنندگان مدعی شدند بنا به شرایط خاص مجبور هستند اظهارنامه صادرات خود را در مرز و در گمرک استان‌های دیگر انجام دهند، برای بررسی مشکل این واحدها کارگروه تخصصی تشکیل شد که مشکل را حل کنند.

عباسی در ادامه توضیح داد: برخی از واحدهای تولیدی بزرگ استان که بهانه‌ای برای فعالیت مالی و گمرکی در استان ندارند، اگر در این خصوص همکاری نکنند، در خصوص اعطای تسهیلات بانکی و سایر خدمات دولتی به آنان تجدید نظر خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه صادرات بادام وجود دارد، توضیح داد: بادام صادراتی 9 دلار و 20 دلار ارزیابی می‌شود که بادام مامایی چهارمحال و بختیاری از نوع 20 دلاری است؛ با توجه به شرایط خاص تصمیم گرفتیم هم گمرک برای ارسال بادام تسهیل‌گری کند و هم با پایتخت مکاتبه کنیم که تعرفه صادرات بادام برای همه یکسان شود که احتمال به وجود آمدن رانت و فساد هم به وجود نیاید.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول