اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تونل «سیاه‌طاهر» به توسعه مبادلات تجاری کرمانشاه کمک می‌کند

استاندار کرمانشاه گفت: اجرای تونل سیاه‌طاهر نه تنها در توسعه ثلاث باباجانی بلکه در توسعه استان نیز اثرگذار است و موجب بهبود وضعیت راه‌های مواصلاتی به مرزهای استان و توسعه صادرات و مبادلات تجاری می‌شود.

تونل «سیاه‌طاهر» به توسعه مبادلات تجاری کرمانشاه کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در آئین عملیات اجرایی تونل سیاه طاهر در محور جوانرود_ ثلاث باباجانی، اظهار داشت: آئین آغاز عملیات اجرایی این پروژه در حالی برگزار می‌شود که تجهیز کارگاه صورت گرفته و حجم زیادی از خاکبرداری انجام شده است؛ در حالی‌که عملیات اجرایی پروژه‌ها معمولا چند ماه بعد از کلنگ‌زنی آغاز می‌شود‌.

وی با تاکید بر این موضوع که مردم از افتتاح‌های نمایشی خاطرات بدی دارند، خاطرنشان کرد: امروز عملیات اجرایی این پروژه همزمان با کلنگ‌زنی آغاز می‌شود و باید تلاش کنیم با تخصیص به موقع اعتبارات هر چه سریع‌تر این پروژه به انجام برسد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: اجرای تونل سیاه‌طاهر نه تنها در توسعه ثلاث باباجانی بلکه در توسعه استان نیز اثرگذار است و موجب بهبود وضعیت راه‌های مواصلاتی به مرزهای استان و توسعه صادرات و مبادلات تجاری می‌شود.

وی افزود: این مسیر به علت صعب‌العبور بودن و ریزش‌های احتمالی موجب نگرانی مردم شده بود و با اجرای این تونل نگرانی‌ها برطرف می‌شود و طول مسیر نیز کاهش می‌یابد.
 
 بازوند تاکید کرد: با اجرای این تونل می‌توان در بحران‌هایی مانند زلزله به امدادرسانی به موقع و جلوگیری از آسیب‌های بیشتر کمک کند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی این تونل هدیه خیلی خوبی برای مردم اورامانات در سال ۹۹ بود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای بومی در روند ساخت این پروژه، گفت: مردم این مناطق باید برکت این پروژه را در روند ساخت آن در سفره‌های خود احساس کنند.

وی در پایان، یادآور شد: دولت یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات زلزله، وام بلاعوض و امهال وام‌ها در ثلاث باباجانی هزینه کرده  که در واقع یک سرمایه‌گذاری و فرصت‌سازی برای منطقه بوده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول