اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

غفلت تاریخی وزارت بهداشت در حق گلستان/ گلستان را بی‌پناه گذاشتید

استاندار گلستان در حضور دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت از غفلت تاریخی وزارت بهداشت در حق گلستان انتقاد کرد.

غفلت تاریخی وزارت بهداشت در حق گلستان/ گلستان را بی‌پناه گذاشتید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با ویروس با حضور دکتر حریرچی معاون وزیر بهداشت در سالن اجتماعات استانداری اظهار کرد: در اسفندماه شبی ۳۰۰ بستری داشتیم و هیچ استانی در کشور به‌جز گیلان، قم و گلستان اینگونه نبود که ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی‌اش مشغول باشد و‌ کادر گلستان چنین بحرانی داشتیم.

* یک ماسک در گلستان تولید نمی‌شد اما امروز ۴/۵ میلیون ماسک و ۳۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی در گلستان تولید شد/ تمام کادر درمان در گلستان از جان مایه گذاشتند
وی ادامه داد: یک ماسک در گلستان تولید نمی‌شد اما امروز ۴/۵ میلیون ماسک در گلستان تولید شده و یک کارخانه تپلید مواد ضدعفونی‌کننده داشتیم اما امروز ۳۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در استان تولید شده است.
استاندار گلستان تصریح کرد: هر چه بود در استان بود و تمام کادر درمان در گلستان از جان مایه گذاشتند و عملکردشان در استان باعث افتخار و تقدیر است.
حق‌شناس تاکید کرد:برخی از استان‌ها تعداد کل بیمارانشان از بیماران آی‌سی‌یو گلستان کمتر است و  گلستان نیازمند توجه بیشتر است.
وی اضافه کرد: ۱۸ اسفندماه طرح فاصله‌گذاری را در شورای تامین مصوب و اجرا کردیم و اگر با وجود ایراداتی که به ما گرفته شد این کار اجرا نمی‌شد قطعا تعداد مبتلایان و کشته‌ها افزایش پیدا می‌کرد و کشور از فروردین ماه این طرح را اجرایی کرد.
استاندار گلستان تصریح کرد: در حال حاضر ۲ هزار و‌ ۵۰۰ تخت بیمارستانی در گلستان داریم و گلستان در این موضوع یک محدودیت تاریخی دارد و‌ وزارت بهداشت غفلت تاریخی را در حق گلستان انجام داده است.

* بیش از ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی گلستان فرسوده است و این ظرفیت برابر جمعیت و وسعت قابل مقایسه نیست
حق‌شناس بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی گلستان فرسوده است و این ظرفیت برابر جمعیت و وسعت قابل مقایسه نیست و گلستان همیشه جزء استان‌هایی است که حداقل ۵۰ درصد تخت‌های آی سی یو آن پر است.
وی‌گفت: در‌ حال حاضر ۲۰۰ تخت آی سی یو‌ داریم و‌ در مقطعی در اسفندماه سال گذشته بیماران ما در این بخش به ۱۷۰ بیمار رسید.
استاندار گلستان با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره افزایش دو برابری بیماران در نیمه دوم سال، خاطرنشان کرد: من از این صحبت به واقع ترسیدم چون اگر خدای ناکرده این موضوع اتفاق رخ داد گلستان توان کنترل این موضوع را ندارد و من از وزارت بهداشت تعجب می‌کنم چرا گلستان را بی‌پناه گذاشتند.
حق‌شناس با کمک قابل توجه خیران در مبارزه با کرونا تاکید کرد: تا چه زمانی من می‌توانم دستم را مقابل بخش خصوصی دراز کنم.
استاندار گلستان متذکر شد: اگر پاییز و زمستان شرایطی که وزارت بهداشت تاکید می‌کند اتفاق بیافتد گلستان به شدت با مشکل روبرو خواهد شد.
حق‌شناس گفت: ۷۳۰ بیمار در حال حاضر در گلستان بستری هستند و بیش از بسیاری استان‌های دیگر است و احساس می‌کنم راهبردی که وزارت بهداشت باید در استان گلستان ایجاد کند با تاخیر به دنبالش است.

* از اینکه داخل بیمارستان‌های استان بروم خجالت می‌کشم
وی تاکید کرد: نیازمند سخت‌افزار در گلستان هستیم و تقاضا دارم منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی گلستان توجه شود و از اینکه داخل بیمارستان‌های استان بروم خجالت می‌کشم.
استاندار گلستان گفت: زمانی که می‌بینم کادر درمانی که لباس محافظ ندارد و یا لباس محافظش را شیت و شو داده و دوباره مصرف می‌کند خجالت می‌کشم.
حق‌شناس تاکید کرد: به شدت نیازمند تقویت کادر درمان هستیم و کادر درمان ما نیازمند توجه و انگیزه است.
حق‌شناس بیان کرد: در پنج ماه گذشته اگر اتفاقی در‌ مبارزه با گلستان افتاده با تلاش توان داخلی گلستان بوده و انتظار داریم وزارت بهداشت توجه ویژه‌تری داشته باشد
انتخای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول