اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آمریکا شنبه آینده از یک پایگاه نظامی در عراق خارج می‌شود

جانشین فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش امروز، با اشاره به کاهش تدریجی شمار نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه، از تحویل پایگاه نظامی «بسمایه» به بغداد در شنبه آینده خبر داد.

آمریکا شنبه آینده از یک پایگاه نظامی در عراق خارج می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  ژنرال «کنت اکمن» جانشین فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش، امروز (پنجشنبه) طی کنفرانس خبری گفت که دیگر هراسی از ظهور مجدد داعش در عراق هراسی وجود ندارد و بقایای آن در عراق چیزی جز سایه‌ای از آنچه در گذشته بود، نیست.

به نوشته پایگاه خبری «المسله»، وی طی یک ویدئو کنفرانس خبری در تماس با خبرنگاران حاضر در پنتاگون گفت: حتی اگر ائتلاف بین‌المللی درک کند که داعش به طور کامل از بین نخواهد رفت، افول قدرت داعش به ما این اجازه را می‌دهد که حضور خود را در عراق کاهش دهیم. این ائتلاف، تاکنون برنامه‌های خود را بر اساس بازگشت داعش چیده است اما ما از این امر دور می‌شویم زیرا این امر به سادگی روی نمی‌دهد.

ژنرال اکمن تاکید کرد: داعش به سختی می‌تواند حتی در مناطق حاشیه‌ای و روستایی پناهگاهی برای خود بیابد و از رهبران آن، اموال، تدارکات لجستیکی و رسانه‌های آن چیزی جز سایه‌ای از آنچه در گذشته بود، باقی نمانده است. یکی از نشانه‌های موفقیت، عدم قدرت داعش بر تصرف اراضی است. زمانی که ما به این مرحله می‌رسیم که تنها یک نوع تمرد و نافرمانی کوچک در مناطق حاشیه‌ای، غارها و کوه‌ها روی می‌دهد، به طور کلی مل موفق شده‌ایم.

وی ادامه داد که ارتش عراق بسیار قوی‌تر از داعش است و این امر به نیروهای ائتلاف اجازه خواهد تا نیروهای خود را کاهش دهد. این ائتلاف، عملا شماری از پایگاه‌های نظامی را به ارتش عراق تحویل داده است و پایگاه  آموزشی «بسمایه» نزدیک به بغداد - جایی‌که به عنوان یک شهرک  برای آموزش سربازان در نبردهای شهری احداث شد- نیز شنبه آینده به نیروهای عراقی تحویل داده خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش افزود:شمار نیروهای آمریکایی که بخش عمده‌ای از نیروهای ائتلاف در سوریه و عراق را تشکیل می دهند به تدریج و با هماهنگی نزدیک با دولت عراق کاهش خواهند یافت.

این ائتلاف آمریکایی در هفدهم مارس گذشته، از شروع گفت‌وگوهایش با دولت عراق برای خروج از پایگاه القائم که از مهم‌ترین پایگاه‌های آمریکایی‌ها در عراق است، خبر داده بود.

به اعتقاد کارشناسان، تصمیم آمریکا برای خروج از برخی پایگاه‌ها و مراکز نظامی به این دلیل است که آمریکا  از حملات مستمر علیه نظامیان خود در سایه خشم روزافزون مردم عراق از این تداوم حضور بیم دارد و این پایگاه‌‌ها با توجه به حملاتی که طی یک سال اخیر علیه آنجا شده از شاخص‌های لازم برای تامین امنیت نظامیان آمریکایی برخوردار نیست.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

اما شش ماه پس از ترور  المهندس و سپهبد قاسم سلیمانی،  ژنرال فرانک کنت مک‌کنزی، فرمانده نیرو‌های تروریست آمریکا در خاورمیانه موسوم به «سنتکام» در سفر اخیرش  به بغداد به صراحت از حضور پایدار نیروهای کشورش در عراق سخن گفت.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول