اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حریرچی: نگران گلستان و‌ مازندران هستیم/عدم تامین واکسن کرونا تا یک سال آینده در کشور

معاون کل وزیر بهداشت در گرگان گفت: بیماری کوویید ۱۹ مشکل جهانی است و حداقل تا یک سال آینده در حد ملی واکسنی را برای کرونا نخواهیم داشت و این بیماری یک عامل ویروسی دارد که راه مقابله با آن تا زمان کشف واکسن یک رویکرد رفتاری و‌ تغییر اجتماعی است.

حریرچی: نگران گلستان و‌ مازندران هستیم/عدم تامین واکسن کرونا تا یک سال آینده در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، دکتر ایرج حریرچی ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس در سالن اجتماعات استانداری گلستان اظهار کرد: سعی می‌کنیم تمام کمبودهای گلستان را در حد توان جبران و پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در کشور ۱۴۰ هزار تخت داریم که ۹۸ هزار تخت دپلتی است و ۳۰ هزار تخت جدید است که در این دولت اضافه شده است و ۴۸ هزار تخت بازسازی شده است.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: اگر تخت‌های ایجاد شده نبود وضعیتمان بسیار بدتر از بسیاری کشورهای دیگر می‌شد که بیماران ۱۶ ساعت در آمبولانس نگه می‌دارند.

* راه مقابله با کرونا ویروس تا زمان کشف واکسن یک رویکرد رفتاری و‌ تغییر اجتماعی است

حریرچی گفت: در حال حاضر تقاضا دارم مردم به تحریم توجه کنند و بدانیم که رشد اقتصادی کشور منفی ۶ با هفت درصد است و رشد اقتصادی امسال هم‌منفی خواهیم بود اما همه ما در‌ جو توسعه هستیم، غافل از اینکه دولت باید منابع توسعه را از منبع مناسب تامین کند.

وی اضافه کرد: بیماری کوویید ۱۹ مشکل جهانی است و حداقل تا یک سال آینده در حد ملی واکسنی را برای کرونا نخواهیم داشت و این بیماری یک عامل ویروسی دارد که راه مقابله با آن تا زمان کشف واکسن یک رویکرد رفتاری و‌ تغییر اجتماعی است.

وی گفت: راهکار مقابله با این بیمار در بیمارستان نیست و رئیس بیمارستانی داریم که ۱۲ روز است در آی سی یو بستری است و از کادر درمان ما در این عرصه جانباز و شهید می‌دهیم.

معاون کل وزیر بهداشت بیان کرد: مناسبات اجتماعی ما باید تغییر کند و نباید تفکر بر این باشد که راه حل مقابله با کرونا در بیمارستان است.

حریرچی بیان کرد: وقتی در یک شهری که ۷۰ تالار عروسی دارد و‌ فرماندارش می‌گوید نمی‌توانیم عروسی را لغو کنیم چون برگزاری عروسی در این استان یک‌مساله اقتصادی است نشان می‌دهد باید کار فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با کرونا انجام دهیم.

* نگران گلستان و‌ مازندران هستیم/ بزرگترین معضل کاهش ترس و‌ نگرانی از بیماری است

وی اضافه کرد: وقتی ترس از بیماری کاهش پیدا می‌کند بزرگترین معضل کاهش ترس و‌ نگرانی از بیماری است.

معاون کل وزیر بهداشت بیان کرد: خیلی از کشورها امیدوار بودند در تابستان فشار این بیماری کم خواهد شد حتی پروتکل سفر برای کادر درمان داشتیم اما تعداد فوتمان ۵۰ درصد بیشتر از فوت زمان زمستان ما است.

حریرچی گفت: پاییز و‌ زمستان از تابستان بسیار بدتر خواهد بود مگر اینکه رفتار اجتماعی را تغییر دهیم.
وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل افزایش بستری گلستان و مازندران برای این دو استان نگران هستیم و‌ وقتی موارد بستری کرونا افزایش پیدا می‌کند موارد فوت هم افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۲۰ درصد فوت کشور به‌خاطر شیوع ویروس کرونا است گفت: ۶۹ درصد مردم ما چاق هستند یا اضافه وزن دارند و ۴۵ درصد مردم نوعی از فشار خون را دارند اما این ریز فاکتورها خیلی عاملی برای از دست دادن افراد نیست بلکه نقش عملکرد ویروس خیلی مهم است.

حریرچی تاکید کرد: ما در حال حاضر با اطعام در ایام محرم با چالش و‌ مشکل روبرو هستیم و‌ توصیه ما این است برای عید قربان و غدیر و‌ حتی محرم راه حل‌های استانی تدبیر و اجرایی کنید

انتهای پیام/۸۳۰۰۴/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول