اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

واگذاری اماکن بلااستفاده دولتی به شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور دستور رئیس‌جمهور مبنی بر واگذاری زمین‌های بلااستفاده دولتی را لازم‌الاجرا دانست و گفت: رئیس‌جمهور به استانداران دستور دادند که زمین و اماکن بلااستفاده دولتی را به شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر نهادها که در عرصه تولید فعالیت داشته و به زمین احتیاج دارند واگذار کنند.

واگذاری اماکن بلااستفاده دولتی به شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بابک دین‌پرست ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع نیمه‌صنعتی فشتام در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه دولت در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال در کشور اظهار کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حامی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور مقام معظم رهبری بوده و به‌نوعی یکی از آثار تدابیر هوشمندانه ایشان بوده است لذا دولت از هیچ کمکی به شرکت‌های دانش‌بنیان دریغ نمی‌کند.

وی با تأکید بر پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور گفت: با تدابیر شخص رئیس‌جمهور و معاون علمی‌ و فناوری ایشان جهش خوبی در ایجاد و ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور داشتیم که این روند قطعاً ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با اذعان به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گیلان و در عرصه صادرات به توفیقات خوبی دست‌یافته‌اند، تصریح کرد: در استان گیلان ۱۴ پارک علم و فناوری وجود داشته و ۶۰ شرکت در آن فعالیت می‌کنند که دارای ظرفیت بسیار خوبی بوده و در عرصه صادرات به توفیقات بسیار خوبی دست یافتند.

دین‌پرست یکی از محورهای ۳۰ گانه اولویت‌های اقتصادی وزارت کشور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و بیان کرد: سیاست‌های اقتصادی ۳۰ گانه وزارت کشور به معاونان و استانداران ابلاغ و شخص رئیس هم تأکید جدی به اجرای آن داشتند حمایت و کمک به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور است زیرا این شرکت‌ها بازوی اقتصادی کشور هستند.

وی با اشاره به مشکلات موجود پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گیلان افزود: کمبود فضای فعالیت و سرمایه در گردش دو مشکل اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گیلان است و در این خصوص اقدامات اولیه انجام‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور دستور رئیس‌جمهور مبنی بر واگذاری زمین‌های بلااستفاده دولتی را لازم‌الاجرا دانست و گفت: رئیس‌جمهور به استانداران دستور دادند که زمین و اماکن بلااستفاده دولتی را به شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر نهادها که در عرصه تولید فعالیت داشته و به زمین احتیاج دارند واگذار کنند.

تولید محصولات ارگانیک در مجتمع نیمه‌صنعتی فشتام

بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی و امور اقتصادی وزیر کشور ظهر امروز به همراه معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان با حضور در مجتمع نیمه‌صنعتی فشتام از شرکت فناور پاکنوش سبز آذرآبادگان نیز بازدید به عمل آورد.

فعالیت شرکت فناور پاکنوش سبز آذرآبادگان تولید محصول نوشیدنی ازناو کامبوچا بوده و از ویژگی‌های مهم این محصول تولید نوشیدنی چای تخمیری و پروبیوتیک کامبوچا است که تاکنون یک میلیارد تومان سرمایه جذب‌شده است.

در سال جهش تولید این شرکت تقریباً با سرمایه‌ای ۲۵۰ میلیون تومان شروع به کار کرده که ۱۵۰ میلیون آن سرمایه شخصی و ۱۰۰ میلیون آن از تسهیلات پاک علم و فناوری گیلان تأمین‌ شده است.

محصول تولیدشده توسط این شرکت دارای خواص دارویی و گیاهی با طعم و مزه‌ای جدیدی است که ویژگی‌های آن دارا بودن انواع ویتامین‌ها و اسیدهای مفید بدن مانند اسید گلوکورونیک است که به درمان کبد چرب کمک می‌کند.

به گفته محمدباقر عالی زاده، مدیر عامل شرکت فناور پاکنوش نوشیدنی این شرکت کاملاً ارگانیک بوده و هیچ مواد مضر نگهدارنده ندارد و به همین خاطر می‌تواند به‌راحتی جایگزین بسیار خوبی برای نوشیدنی‌های صنعتی مضر موجود در بازار باشد.

بنا بر اعلام مدیر عامل شرکت فناور پاکنوش؛ نوشیدنی گیاهی تولید شرکت فناور پاکنوش سبز آذرآبادگان محصولی کاملاً جدید است و مشابه آن در بازار موجود نیست و قابل‌مقایسه با نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه و عصاره مالت و آبمیوه موجود در بازار نیست زیرا این نوشیدنی گیاهی، طی یک سری فرایند‌های تخمیری توسط پروبیوتیک‌ها و مخمر و باکتری تولید می‌شود.

این محصولات دارای انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین ث، ویتامین‌های خانواده ب، انواع اسیدهای مفید مانند اسید گلوکورونیک است.

شرکت فناور پاکنوش نوشیدنی با سرمایه‌گذاری حدود یک‌و‌نیم میلیارد تومان داشته و‌ با این میزان سرمایه، خط تولید را به‌صورت کاملاً اتوماتیک و کاملاً بهداشتی راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول