اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از پیگیری برای حضور سفیر اتریش در استان تا بررسی مشکل صادرات در چهارمحال و بختیاری

بررسی دلایل کاهش صادرات استان، برخورد با واحدهای تولیدی که صادرات خود را از طریق گمرک‌ سایر استان‌ها انجام می‌دهند، رفع موانع صادرکنندگان و برنامه‌ریزی برای سفر سفیر اتریش به استان از جمله مباحث مطرح شده در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی چهارمحال و بختیاری بود.

از پیگیری برای حضور سفیر اتریش در استان تا بررسی مشکل صادرات در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی در محل استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

بررسی دلایل کاهش صادرات استان، برخورد با کارخانه‌جاتی که در جغرافیای استان هستند اما صادرات خود را از طریق گمرک‌ سایر استان‌ها انجام می‌دهند، رفع موانع صادرکنندگان، پیگیری وضعیت صادرات بادام، بررسی احداث شهرک بادام در استان و برنامه‌ریزی برای سفر سفیر اتریش به استان از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

ابتدای جلسه سجاد رستمی گفت: میزان صادرات شرکت‌های تولیدی در سه ماهه سال جاری 10 میلیون دلار بوده‌ است که نسبت به سال قبل با کاهش 43 درصدی مواجه بوده‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شیوع ویروس کرونا آسیب جدی در سه ماه اول سال به صادرات استان وارد کرد اما خوشبختانه در تیرماه 7 میلیون دلار صادرات  صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 37میلیون دلار کالای تولیدی چهارمحل و بختیاری از گمرک خود استان صادر شده و 36 میلیون دلار از سایر گمرک‌ها که باید علت این موضوع شناسایی و مرتفع شود.

در ادامه اسماعیل الله‌دادی در خصوص وضعیت صادرات سال گذشته از گمرک استان اظهار داشت: در سال گذشته به میزان 83 میلیون دلار کالا از استان چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همواره میانگین صادرات استان 82 میلیون دلار بوده‌ است در صورتی که ظرفیت صادرات استان 100 میلیون دلار برآورد شده که یکی از عوامل آن‌ 2 شرکت سیمان و ورق تاراز است که صادرکننده بزرگ استان هستند اما محصولات خود را از طریق گمرک استان صادر نمی‌کنند.

وی در خصوص صادرات بادام استان تصریح کرد: صادرات بادام از گمرک استان در سال 96 به میزان 576 تن بوده‌است که متاسفانه در سال 98 این مقدار به 134 تن کاهش پیدا کرده است که دلایل تمایل صادرکنندگان از سایر گمرکات باید مشخص و انگیزه لازم برای صادرات از طریق گمرک استان فراهم شود.

سفر سفیر اتریش به چهارمحال و بختیاری

حسن شمسی پور نیز در ادامه جلسه با اشاره به سفر سفیر اتریش به چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی با اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان، برگزاری نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های تولید و صادرات، بازدید از واحدهای تولیدی برتر استان، بازدید از مزارع پرورش ماهی و بادام از جمله برنامه‌هایی است که برای حضور سفیر اتریش در استان پیش‌بینی شده است.

معاون بازرگانی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از مهم‌ترین اهداف ما در این سفر جذب سرمایه‌گذاری و معرفی ظرفیت‌های تولید استان است.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول