اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تولید ریل در ذوب آهن یک انقلاب در توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور است

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و هیات همراه دوشنبه 30 تیرماه از خط تولید ذوب آهن اصفهان و کارگاه تولید ریل این شرکت بازدید کرد .

تولید ریل در ذوب آهن  یک انقلاب در توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور است

اخبار شرکت‌ها: عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و هیات همراه دوشنبه 30 تیرماه از خط تولید ذوب آهن اصفهان و کارگاه تولید ریل این شرکت بازدید کرد.

خطیبی گفت : از همه تلاشگران ذوب آهن اصفهان که در راستای تولید ریل ملی و خودکفایی کشور نسبت به تامین این کالای استراتژیک تلاش کردند به ویژه مهندس یزدی زاده مدیرعامل این شرکت که اهتمام ویژه ای در این خصوص داشتند تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود : در سال 97 صحبت از ریل ملی مطرح شد و هم اکنون که در سال 99 قرار داریم مصرف ریل ما در پروژه های مختلف کشور در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از ذوب آهن اصفهان تامین می شود.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد :  کیفیت ریل تولید شده در ذوب آهن مورد تایید است زیرا این محصول بر اساس سخت ترین استانداردهای روز دنیا تولید می شود.

این مقام مسئول گفت: اولین ریل ذوب آهن در راه آهن میانه - بستان آباد نصب شد و در محورهای میانه- اردبیل،همدان -سنندج،چابهار -زاهدان و همچنین رشت- کاسپین که حداکثر تا یک ماه دیگر ریل گذاری آنجا نیز آغاز می شود از این محصول دارای ارزش افزوده بالا استفاده می شود .

خطیبی بیان کرد : با توجه به کیفیت،ظرفیت و توان تولید ریل در این شرکت ،  صلاح بر این است که متکی به تولید داخل باشیم و این مهم یک ارزش برای ما تلقی می شود زیرا انقلاب بزرگی را در زیر ساخت های حمل و نقل کشور رقم زد.

معاونت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد :  شرکت ساخت ، حدود 50 هزار تن ریل نیاز دارد اما در  کل کشور پیش بینی می شود که تا 100 هزار تن ریل در سال مورد نیاز باشد.  

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز گفت : انصافاً تولید ریل در این شرکت مرهون حمایت های وزارت راه و شهرسازی است و خوشبختانه محدودیتی از نظر کمی،کیفی و تنوع تولید ریل در ذوب آهن اصفهان نداریم.

وی با اشاره به اینکه اولین نمونه از ریل سوزن هم امیدواریم در شهریورماه به تولید برسد خاطر نشان کرد : اگر بخواهیم تولید سایر محصولات را در کنار ریل ادامه بدهیم،  توان تولید این محصول تا 200 هزار تن وجود دارد اما در صورت توقف تولید سایر محصولات، ذوب آهن اصفهان توان تولید 400 هزار تن  ریل را دارا است. 

مهندس مهدی نصر معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت گفت : ذوب آهن اصفهان به عنوان پرچم دار تولید فولاد در کشور،بهای بسیار زیادی برای تولید ریل داد و ایثارگرانه و فرای از اینکه یک بنگاه اقتصادی است این محصول استراتژیک را برای توسعه حمل و نقل ریلی کشورمطابق با آخرین استاندارد ها تولید می کند.

وی افزود: انواع تیرآهن این شرکت در صنعت ساختمان جایگاه ویژه ای دارد و مشتریان بسیاری خواهان تولید این شرکت هستند اما ذوب آهن تولید ریل را نیز در دستور کار خود قرار داد.    

محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن نیز  گفت: این مجتمع عظیم صنعتی هم اکنون توانایی تولید انواع ریل را دارد و متناسب با درخواست مشتری این محصول استراتژیک را وارد بازار می کند.

وی افزود : تولید ریل از مرحله شمش تا نورد مطابق با آخرین‌استانداردها در این شرکت مادر صنعتی انجام‌ می گیرد و کلیه آزمایشات و اندازه گیری ها در فرایند تولید به صورت اتوماتیک انجام می گیرد.

شایان ذکر است مدعوین از بخش های مختلف کارگاه تولید ریل در ذوب آهن اصفهان نیز بازدید کردند و طی نشستی در خصوص تولید این محصول استراتژیک و استفاده از آن در خطوط مختلف ریلی کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول