اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اختصاص سه کارگاه فنی و حرفه‌ای در ملایر به کارآفرینان/ جذب کارآموز

رئیس فنی و حرفه‌ای ملایر از اختصاص سه کارگاه به کارآفرینان این شهرستان خبر داد و گفت: با انعقاد قرارداد آموزشی با کارآفرینان این امکان ایجاد شده که تعدادی کارآموز جذب و به آنها حقوق پرداخت شود.

اختصاص سه کارگاه فنی و حرفه‌ای در ملایر به کارآفرینان/ جذب کارآموز

ناصر یاریاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به فعالیت‌های اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر سه مرکز فنی و حرفه‌ ثابت دولتی شامل دو مرکز برادران شهید رجایی و شهید چمران و یک مرکز خواهران در میدان جهاد فعال است.

 وی با بیان اینکه ۹ کارگاه آموزشی در دو مرکز برادران فعال است گفت: ۱۱ کارگاه آموزشی با ۳۸ حرفه در مرکز خواهران ملایر خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان ملایر با اشاره به عملکرد این اداره در سه ماهه امسال تصریح کرد: امسال ۱۵۰ نفردوره با ۹۴ هزار و ۲۸ نفرساعت دوره آموزشی در دو مرکز برادران ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در مرکز خواهران نیز ۲۴۹ نفردوره با ۵۵ هزار و ۶۰۲ نفرساعت دوره آموزشی در این مدت انجام شده است افزود: در آموزشگاه‌های آزاد نیز ۱۰۵ نفردوره با ۲۹ هزار و ۳۵۸ نفرساعت آموزش داشته‌ایم.

یاریاری تعداد آموزشگاه‌های آزاد زیر نظر اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان ملایر را ۳۵ آموزشگاه فعال برشمرد و تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا در سه ماهه امسال تنها ۱۰ آموزشگاه فعال بود.

وی گفت: این آموزشگاه‌ها تسهیلاتی را با توجه به تصمیم دولت برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا دریافت کردند که مبلغ آن ۶ میلیون تومان بوده است.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان ملایر با اشاره به اینکه آموزشگاه‌ها برای دریافت تسهیلات باید از طریق سامانه کارا ثبت نام کنند گفت: در حال حاضر نیز کار در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۱۵ رشته آموزشی فعال در آموزشگاه‌های آزاد ملایر فعالیت دارند گفت: این مراکز نیز با توجه به محدودیت‌ها تعطیل بودند و در زمان فاصله‌گذاری اجتماعی نیز با ظرفیت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کردند.

یاریاری با اشاره به محدودیت‌های زمان کرونا در مراکز ثابت و سیار فنی و حرفه‌ای تصریح کرد:  آموزش‌ها بیشتر در دوره‌های مجازی بوده و به صورت حضوری نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و ۵۰ درصد ظرفیت کلاس‌ها تشکیل شده است.

زمان ثبت نام مسابقات ملی مهارت تا دهم مردادماه ادامه دارد

وی با بیان اینکه در زمان تشکیل کلاس‌ها نیز استفاده از دستکش و ماسک الزامی بود گفت: برای جلوگیری از تضییع حقوق کارآموزان سازمان سه ماه به مهلت آزمونی و آموزشی دوره‌ها اضافه کرده است.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان ملایر در ادامه با اشاره به اینکه مراکز سیار فنی حرفه‌ای نیز در پادگان، زندان، کارخانه‌ها، صنایع، اصناف، دانشگاه، مناطق حاشیه شهر و روستاها فعال است گفت: در این زمینه برگزاری دوره‌ها به صورت مستمر ادامه دارد که در ایام کرونا با رعایت کامل موازین بهداشتی و محدودیت‌ها برگزار شده است.

وی با اشاره به حمایت از کارآفرینان و تولید داخل اظهار کرد: در این زمینه فنی و حرفه‌ای سه کارگاه را در اختیار کارآفرینان قرار داده و با انعقاد قرارداد آموزشی با کارآفرینان این امکان ایجاد شده که تعدادی کارآموز جذب و به آنها حقوق پرداخت شود.

یایاری این کارگاه‌ها را شامل رشته‌های مرواربافی (سبدبافی و ساخت انواع مصنوعات مثل سبد، کلاه و...) در مرکز تخصصی مبل و منبت شهید چمران، ساخت انواع در و پنجره UPVC در مرکز برادران شهید رجائی و قالیبافی مرکز خواهران حضرت زینب کبری(س) عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر به عنوان شهر جهانی منبت شهر جهانی انگور دو نشان جهانی را در کارنامه خود دارد گفت: یکی از برنامه‌های حمایتی از مبل و منبت برگزاری دوره‌های آموزشی بوده که طی دو دوره «منبت ریز» برای بانوان، ۲۴ نفر آموزش دیدند و قرار است این دوره‌ها در منبت درشت ادامه یابد.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان ملایر در خصوص مسابقات ملی مهارت نیز اظهار کرد: امسال ثبت نام این مسابقات از بیست و دوم تیرماه شروع شده و تا دهم مردادماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مسابقات امسال در ۳۴ حرفه برگزار می‌شود و افراد می‌توانند به صورت غیرحضوری ثبت نام کنند در خصوص برگزاری آزمون در سه ماهه امسال تصریح کرد: ۶۹۴ نفر در آزمون‌های آنلاین، تفاهمنامه صنعت ساختمان و تیم سیار شرکت کردند و ۸۰ درصد موفق به کسب گواهینامه شدند.

یاریاری اقدامات در آزمون در ایام کرونا را شامل افزایش تعداد شیفت‌های آزمون آنلاین و کاهش تعداد افراد شرکت‌کننده با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و افزایش تعداد روزها در برگزاری آزمون برشمرد و خاطرنشان کرد: در این زمینه توزیع ماسک و مواد ضدعفونی را برای افراد را داشتیم و تب‌سنجی نیز در بدو ورود به سالن انجام شد.

نتهای پیام/۸۹۰۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول