اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

۱۲۸ مصوبه در شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: طی یکسال گذشته تاکنون بیش از ۲۳ جلسه شورای فرهنگ عمومی در منطقه جنوب استان کرمان برگزار و در این مدت ۳۴ دستور کار جلسات این شورا را دنبال کرده‌ایم.

۱۲۸ مصوبه در شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حسین اسحاقی اظهار داشت: ما از سال گذشته تاکنون بیش از ۲۳ جلسه شورای فرهنگ عمومی در منطقه جنوب استان کرمان برگزار و در این مدت ۳۴ دستور کار جلسات این شورا را دنبال کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ۱۲۸ مصوبه در جلسات شورای فرهنگ عمومی جنوب استان کرمان صورت پذیرفت که نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی منطقه جنوب استان کرمان به همراه داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان بیان داشت: از مهمترین مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان بحث برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال و مسائل فرهنگی مربوط به معارضین محلی نسبت به معادن در منطقه جنوب استان کرمان بود که در جلسات شورای فرهنگ عمومی این مسئله بررسی شد تا حقی از شخصی تضییع نشود و در این زمینه از ظرفیت نخبگان، معاریف و چهره‌های شاخص، سران قبایل و طوایف، روحانیون و رسانه‌ها استفاده شد.

اسحاقی خاطرنشان کرد: از جمله مصوبات شورای فرهنگ عمومی جنوب استان کرمان می‌توان به این مسئله اشاره کرد که شهرداری هر منطقه اقدام به نامگذاری سه خیابان به نام‌های شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و مسیر عبور به سمت مشهد مقدس را به نام امام رضا (ع) کنند.

وی افزود: برگزاری جلسات تفسیرنامه ۵۳ نهج‌البلاغه در روز چهارشنبه هر هفته با محوریت امام جمعه و فرمانداران در سطح شهرستان‌ها و همچنین همایش شورای فرهنگ عمومی و سران طوایف با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور از مصوبات مهم این شورا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان گفت: تجلیل از مدافعان سلامت در جنوب استان کرمان و برگزاری جشنواره مجازی نماز و نیایش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از دیگر مصوبات این شورا بود.

اسحاقی افزود: جلسات اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در فضای مجازی با همکاری کانون‌های مساجد، آموزش و پرورش، هلال احمر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرفت.

وی یادآور شد: اجرای طرح مطالعاتی آسیب‌شناسی اجتماعی و فرهنگی با مشارکت نیروی انتظامی، دانشگاه جیرفت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود که این مسئله نقش مهمی در منطقه جنوب کرمان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عنوان کرد: همچنین در شورای فرهنگ عمومی جنوب استان کرمان مقرر شد، مجتمع فرهنگی و مذهبی متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی در شهر جبالبارز که بیش از ۲۵ سال احداث و بدون استفاده است، جهت تجهیز مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در جنوب استان کرمان در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و با مشارکت استاندار کرمان تجهیز شود.

انتهای پیام/۲۶۵۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول