اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فوت ۱۱۵ همدانی در اثر کرونا/ بیش از ۷۰ درصد مردم ماسک می‌زنند

فرماندار همدان با اشاره به فوت ۱۱۵ همدانی در اثر کرونا گفت: برخی مطب‌ها همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که در صورت عدم توجه به این مسئله پلمب خواهند شد.

فوت ۱۱۵ همدانی در اثر کرونا/ بیش از ۷۰ درصد مردم ماسک می‌زنند

حسین افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مردم همدان از ماسک استفاده می‌کنند که می‌طلبد همچنان این موضوع مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه این اقدام مهم اثرات خود را طی هفته‌های آینده بر کاهش آمار مبتلایان خواهد گذاشت گفت: اگر فاصله یک و نیم متری با افراد هم حفظ شود می‌توان با مشارکت مردم این بیماری منحوس را کنترل کرد.

فرماندار شهرستان همدان خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد بیمارانی که در بیمارستان‌های همدان بستری می‌شوند از تعداد افراد ترخیصی بیشتر بودند و به همین دلیل همچنان شرایط قرمز است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تا دیروز ۱۱۵ نفر از شهروندان را در اثر بیماری از دست داده‌ایم گفت: امیدواریم مردم بیشتر و بهتر دستورالعمل‌ها را رعایت کنند تا بهتر بتوانیم در مقابل این بیماری مصون باشیم‌.

افشاری با اشاره به اینکه الزاماتی در شهرستان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تعریف شده است افزود: طی بازدیدی که با جانشین فرمانده سپاه از نمایشگاه فرش داشتیم ضمن توجه به مسائل معیشتی در این مکان، مسائل بهداشتی نیز به خوبی رعایت شده بود.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه مردم فاصله‌ها را رعایت می‌کردند و با نظم و ترتیب وارد و خارج می‌شدند و کنترل لازم صورت می‌گرفت تصریح کرد: اجازه جمع شدن افراد در غرفه‌ها بیش از حد ظرفیت داده نمی‌شد.

مطب‌هایی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند پلمب می‌شوند

فرماندار شهرستان همدان در ادامه افزود: از آن جا که نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از مطب‌ها نگران بودیم موضوع بازرسی از این مراکز در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: این مطب‌ها تعداد زیادی از مراجعین را در اتاق‌های انتظار نگه می‌داشتند؛ به خصوص اینکه در مطب‌های زنان و زایمان گاهی اوقات این انتظار دو یا سه ساعت به طول می‌انجامید.

افشاری اضافه کرد: طی بازرسی ویژه‌ با نمایندگان علوم پزشکی و نظام پزشکی صورتجلساتی تشکیل و اخطارهایی به این مراکز داده شد که در مرحله دوم با ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از ۸۰ درصد مراکز نسبت به قبل مسائل را رعایت کرده بودند.

وی بیان کرد: به افرادی هم که بی‌توجه بودند تاکید می‌کنیم اگر نسبت به رعایت دستورالعمل بهداشتی بی‌تفاوت باشند ناچاریم مراکز آنها را پلمب کنیم.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اینکه در این هفته عدم برگزاری مراسم عزا و عروسی نسبت به هفته‌های قبل بهتر رعایت رعایت شده بود خاطرنشان کرد: از میدان دام نیز بازدیدی داشتیم که نسبت به روزهای گذشته وضعیت بهتر بود.

وی در پایان بیان کرد: امیدوارم نتیجه همراهی مردم و رعایت پروتکل‌ها این باشد که تعداد مبتلایان، بستری‌ها و مرگ و میرها طی روزهای آینده در همدان کاهش یابد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول