اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تأکید مصر و یونان بر راه حل سیاسی در لیبی و محکومیت مداخلات خارجی

رئیس جمهور مصر و نخست‌وزیر یونان بازگشت به گفت‌وگو و فرآیند سیاسی را تنها راه حل بحران لیبی دانستند.

تأکید مصر و یونان بر راه حل سیاسی در لیبی و محکومیت مداخلات خارجی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر و «میتسوتاکیس»، نخست‌وزیر یونان در مورد تحولات منطقه دریای مدیترانه و لیبی گفت‌وگو و رایزنی کردند.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که السیسی و میتسوتاکیس طی تماس تلفنی در مورد موضوعات منطقه‌ای از جمله تحولات لیبی رایزنی و بر اهمیت بازگشت به فرایند سیاسی به عنوان راه حل اصلی برای حل بحران این کشور مطابق قطعنامه‌های سازمان ملل و نشست برلین در مورد لیبی گفت‌وگو کردند.

دو طرف همچنین هرگونه مداخله نیروهای خارجی در لیبی را محکوم  و تأکید کردند که حضور این گونه نیروها در این کشور اوضاع امنیتی را وخیم‌تر و منطقه را بی‌ثبات می‌کند.

رئیس جمهور مصر و نخست‌وزیر یونان تقویت همکاری مشترک در همه زمینه‌ها، به ویژه همکاری در قالب باشگاه گاز شرق دریای مدیترانه را برای آینده دو کشور مهم دانستند.

مصر، یونان و قبرس و رژیم صهیونیستی اخیرا در واکنش به حفاری‌ها  ترکیه در شرق دریای مدیترانه به توافق رسیده‌اند که عملیات اکتشاف منابع جدید انرژی را در این دریا آغاز کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول