اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رزم حسینی: باید هم کسب‌وکار را پیگیری و هم با کرونا مقابله کنیم

استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: باید هم کسب‌و‌کارها را پیگیری و هم با ویروس کرونا مقابله کنیم.

رزم حسینی: باید هم کسب‌وکار را پیگیری و هم با کرونا مقابله کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی به تأثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد و فرهنگ کشورهای مختلف اشاره و تصریح کرد: با وجود این مشکلات خوشبختانه نشست‌های شورا در استان به موقع برگزار می‌شود و ویدیو کنفرانس فرصت خوبی را مهیا کرده است تا کارها پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی از بسته‌بودن مرز کشورهای همسایه به عنوان یکی از موانع یاد کرد و افزود: بهترین سیاست این است که هم کسب‌وکار پیگیری شود و هم با ویروس کرونا مقابله کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به خارج شدن خراسان رضوی از وضعیت قرمز، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: با الزامی شدن ماسک ۶۰ تا ۷۰ درصد شهروندان استان از ماسک استفاده می‌کنند.

رزم‌حسینی همچنین از جذب 2هزار و 868 میلیارد تومان سهمیه خراسان رضوی برای آسیب از بیماری کرونا اشاره کرد و گفت:‌ باید همه واحدهای بخش خصوصی که زیانی را متحمل شده‌اند، در سامانه ثبت کنند.

استاندار خراسان رضوی همچنین از حل مشکل ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی استان خبر دارد و گفت: با ستاد تدبیر استان تمام واحدهایی که مواد اولیه در گمرک دارند، می‌توانند کالاها را ترخیص کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این جلسه از آسیب وارد شده به بخش گردشگری خراسان رضوی یاد کرد و گفت:‌ موضوع گردشگری و آسیب‌های وارد به آن در استان به طور خیلی ویژه و استثنایی نسبت به سطح کشور مطرح است و بخش بالایی از خراسان رضوی با گردشگری ارتباط دارد.

غلامحسین شافعی مهم‌ترین مسئله را جلوگیری از ریزش اشتغال در بخش گردشگری عنوان کرد و افزود: بنا شد با کمک تأمین اجتماعی در پرداخت سهم بیمه کارفرما، از ریزش اشتغال این بخش در استان جلوگیری شود.

وی این کمک را راه حل بسیار خوبی برای زنده نگه داشتن بخش گردشگری دانست و تصریح کرد: ما این راه حل را در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در سطح ملی نیز پیگیری خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز به خسارت بالای استان در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: ۱۴ رسته شغلی مشمول برخورداری از تسهیلات کرونا هستند و ما با اختیارات استانی تلاش داریم تا حداکثر همکاری را با آن‌ها داشته باشیم.

علی رسولیان از اختصاص 2هزار و 868 میلیارد تومان معادل ۷.۲ درصد اعتبار کشور سهمیه تسهیلات کرونا به خراسان رضوی اشاره کرد و افزود:  تاکنون بین ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم.

وی همچنین تأکید کرد: از همه فعالان و بنگاه‌های اقتصادی که مشمول استفاده از این تسهیلات هستند انتظار داریم در سامانه کارا ثبت نام کنند و ما اطمینان می‌دهیم کارگروه اشتغال به سرعت پرونده آن‌ها را بررسی کند.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول