اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی جهت راه‌اندازی زورخانه بین‌المللی در گیلان

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان جهت راه‌اندازی زورخانه بین‌المللی در گیلان با کمک محمدباقر نوبخت گفت: پروژه احداث زورخانه در لنگرود از سال گذشته آغاز شد و امیدواریم تا آذرماه امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی جهت راه‌اندازی زورخانه بین‌المللی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، جلسه تخصصی ورزش زورخانه‌ای امروز با حضور مجتبی جوهری رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای جمهوری اسلامی ایران، علی کارگرنیا رئیس هیئت استان گیلان، مسؤولین کمیته‌های هیئت پهلوانی و قهرمانان ملی این ورزش و تعدادی از پیشکسوتان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای نیز با بیان اینکه حضور ما در استان گیلان و شهرستان‌ها باعث می‌شود در سطح کشور از نتیجه آن بهره ببریم، افزود: همدلی و صمیمیت مدیران استان گیلان برای ما یک الگو و درس است و این عزیزان به‌نوعی الگو ورزش پهلوانی هستند.  

مجتبی جوهری با بیان اینکه در چند ماه گذشته تاکنون همه درگیر ویروس کرونا هستند، گفت: هیئت‌های ورزشی در راستای توسعه ورزش پهلوانی به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به‌خوبی این ورزش را ترویج می‌کنند و علاوه بر آن آموزش‌های این ورزش توسط صداوسیما به‌خوبی پیش می‌رود و برنامه‌های خوبی تدارک داده‌شده است.  

وی با بیان اینکه باید فرهنگ ورزش پهلوانی را در کشور ترویج دهیم، افزود: توسعه این ورزش موجب گسترش فرهنگ پهلوانی و جوانمردی می‌شود و با گسترش این ورزش هیچ‌کدام از فرهنگ‌های بیگانه توانایی نفوذ به کشور را نخواهند داشت و کشور ما از هجوم فرهنگ‌های بیگانه واکسینه خواهند شد. 

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای با اشاره به اخلاق پهلوان در تاریخ گذشته ایران باستان تصریح کرد: درگذشته یک پهلوان در جامعه امنیت را برقرار می‌کرد و یک پهلوانی دستگیری به فقرا را انجام می‌دادند، برای ازدواج و  برخی هم‌کاره‌ای خیر پیش‌قدم می‌شدند و خیلی از اقداماتی که امروزه سازمان‌های بزرگ برای آن‌ها اختصاص داده‌شده، درگذشته توسط پهلوانان و عیاران انجام می‌شد و امیدواریم از گذشته درس بگیریم.  

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان نیز با بیان اینکه به دلیل ویروس کرونا مسابقات قهرمانی کشور تعطیل شد، اظهار کرد: تمام تلاش‌ها بر این است تا این ورزش را زنده و سرپا نگه‌داریم که تاکنون همه اهالی ورزش دوستان کمک کرده‌اند.

علی کارگرنیا با اشاره به تخصیص اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان جهت راه‌اندازی زورخانه بین‌المللی در گیلان با کمک محمدباقر نوبخت گفت: پروژه احداث زورخانه در لنگرود از سال گذشته آغاز شد و در حال حاضر سازه آهنی آن آماده و نصب‌شده و امیدواریم تا آذرماه امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد. 

وی با بیان اینکه توانسته‌ایم اعتبار راه‌اندازی زورخانه لاهیجان را دریافت کنیم، افزود: برای تجهیز زورخانه لاهیجان اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کرده‌ایم و احداث زورخانه در لاهیجان نیز مورد موافقت وزیر ورزش و جوانان نیز قرارگرفته است.  

به گزارش فارس، در این نشست تندیس پهلوانی به نیابت از سردار دل‌ها به فرماندار لاهیجان و فرمانده سپاه لاهیجان و نماد ورزش‌های زورخانه‌ای هم به فروغ اسلام پرست ریاست اداره ورزش و جوانان لاهیجان اهدا شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول