اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

جریان غربگرا در پی تعطیلی هیأت‌های مذهبی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جریان غربگرا به دنبال تعطیلی مجالس و هیأت های مذهبی است، گفت: راه برون رفت از بحران های زیست محیطی بازگشت به آموزه های انبیای الهی است.

جریان غربگرا در پی تعطیلی هیأت‌های مذهبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری عصر پنجشنبه در نشست علمی «کرونا و چالش‌های پیش روی هیئات» که در کتابخانه مرحوم آیت الله حائری طبسی برگزار شد، با اشاره به اینکه قرنطینه راه حل اساسی و پایدار در مبارزه با کرونا نیست، گفت: در ماه رمضان در زمینه برگزاری تجمعات مذهبی کوتاهی کردیم.
وی با بیان اینکه امروز واضح شده است که راه مواجهه با کرونا قرنطینه کور نیست، اظهار کرد: جریان غرب و غربگراها به دنبال تعطیلی مجالس و تجمعات مذهبی هستند؛ جریان غرب گرا برگزاری مراسم‌های مذهبی را مانع پیشرفت‌های مادی خود می‌داند.
آیت الله میرباقری با تأکید بر اینکه ما به هیچ عنوان نمی خواهیم مجالس و محافل مذهبی تعطیل شود، عنوان کرد: همانطور که نمی توان بازار را تعطیل کرد، به طریق اولی نمی توان هیأت و مجالس مذهبی را به تعطیلی کشاند؛ در ماه رمضان مشاهده کردیم برخی در صدد آن بودند که روزه گرفتن را مضر اعلام کنند، اما جامعه متدین پزشکی آن را غیر مضر دانست.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما باید در مقابل طرح‌های غرب گرایانه طرح ریزی و برنامه ریزی مناسب داشته باشیم، گفت: باید مراقب باشیم مجالس محرم به امر مجازی تبدیل نشود؛ در عین حالی که از فضای مجازی برای نشر معارف استفاده می‌کنیم باید مراقب باشیم مجالس حضوری کمرنگ نشود.
وی بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی در هیأت‌ها تأکید کرد و ابراز داشت: برگزاری محافل مذهبی به بهداشت و سلامت معنوی جامعه کمک می‌کند؛ امروز باید کسانی برای هیأت‌ها تصمیم گیری کنند که از این محافل و مجالس درک صحیحی داشته باشند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: امروز جامعه پزشکی دغدغه بیشتری نسبت به برگزاری هیأت‌های مذهبی دارد و به ما در این زمینه کمک می‌کنند تا بتوانیم به بهترین شکل به رسالت خود عمل داشته باشیم.
وی کرونا را حاصل دستکاری بشر در طبیعت قلمداد کرد و گفت: کرونا هر چه که باشد یا نباشد حاصل دستکاری بشر در طبیعت است و حاصل آن نیز تفکری است که جهان را مرده می‌داند و می‌پندارند می‌تواند هر کاری می‌تواند بکند
آیت الله میرباقری با بیان اینکه راه برون رفت از بحران‌های زیست محیطی بازگشت به آموزه‌های انبیای الهی است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که بحرانی است باید به سوی مراسم‌های مذهبی سوق پیدا کنیم، نه اینکه آنها را به تعطیلی بکشانیم.
انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول