اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

کانادا: تحلیل اولیه جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی انجام شد

سازمان ایمنی حمل و نقل کانادا روز پنجشنبه خبر داد که تحلیل اولیه جعبه‌های سیاه هواپیمای سقوط کرده اوکراینی به پایان رسیده است.

کانادا: تحلیل اولیه جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی انجام شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ایمنی حمل‌ونقل کانادا روز پنجشنبه اعلام کرد که یک تیم بین‌المللی بررسی جعبه‌های سیاه هواپیمای سقوط کرده اوکراینی در تهران را انجام داده و تحلیل اولیه اطلاعات این جعبه‌های سیاه در فرانسه تکمیل شده است.

«کتی فاکس» رئیس این موسسه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «کار در پاریس به پایان رسید اما بررسی‌ها هنوز فاصله زیادی تا به سرانجام رسیدن دارد. همچنان سوالات کلیدی زیادی وجود دارد که باید پاسخ داده شود.»

این مقام کانادایی نگفت که تحلیل داده‌های جعبه‌های سیاه حاوی چه اطلاعاتی است اما گفت که انتشار هرگونه اطلاعات بیشتر به مقامات ایران که تحقیقات را به پیش می‌برند مربوط است اما از تهران خواست هر چه سریعتر در این زمینه اقدام کند.

«بهرام قاسمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس نیز پنجشنبه از پایان تحلیل یافته های جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت: جعبه های سیاه پس از خوانش در اختیار طرف ایرانی قرار دارد و طبق استانداردهای بین المللی و تخصصی متعارف، متعاقبا اقدامات لازم بعدی انجام می شود. (جزئیات بیشتر)

طبق مقررات سازمان بین‌المللی هوانوردی، از کشور‌های ذی‌نفع شامل آمریکا سازنده هواپیما، اوکراین مالک هواپیما، کانادا، سوئد و افغانستان به لحاظ اتباع جانباخته در این سانحه، برای خوانش جعبه‌های سیاه دعوت به ‌عمل آمد.نمایندگان سازمان ایکائو، سازمان هواپیمایی کشوری ایران به همراه نماینده دادسرای نظامی تهران در عملیات خوانش حضور داشتند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول