اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت ۵۵ نفر در جریان حمله پلیس به معترضان ضد نتانیاهو + فیلم و عکس

حداقل ۵۵ نفر از معترضانی که با تجمع مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار استعفای او شده بودند، توسط پلیس بازداشت شدند.

بازداشت ۵۵ نفر در جریان حمله پلیس به معترضان ضد نتانیاهو + فیلم و عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس رژیم صهیونیستی که شامگاه پنجشنبه برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان مقابل اقامتگاه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در قدس اشغالی، با آنها درگیر شد، از بازداشت حداقل ۵۵ معترض خبر داد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، پلیس اسرائیل شمار تظاهرات‌کنندگان را بیش از ۴ هزار نفر تخمین زده و می‌گوید حتی بعد از متفرق کردن آنها نیز باز هم نزدیک به یک هزار نفر تا صبح جمعه در میدان پاریس و نزدیکی اقامتگاه نتانیاهو باقی ماندند.

پلیس مدعی است تظاهرات‌کنندگان نه تنها آرامش عمومی را برهم زده بوده و اعمال خرابکارانه انجام می‌دادند، بلکه قصد داشتند با درگیری راه خود را به داخل اقامتگاه نتانیاهو باز کنند.

به نوشته هاآرتص، این در حالی است که سازمان‌دهندگان اعتراضات مقابل اقامتگاه نتانیاهو تاکید می‌کنند این تظاهرات مسالمت‌آمیز بوده و این پلیس است که با حمله به معترضان، فضا را متشنج کرده و کار را به خشونت کشانده است.

 

 

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این اعتراضات نشان می‌دهد که پلیس صهیونیستی نیز با روش‌های خشن و استفاده از توپ‌های آب‌پاش سعی در متفرق کردن معترضان داشت.

تظاهرات‌کنندگان با حمل پلاکاردهایی با نوشته «جُرم‌وزیر» (Crime Minister به جای کلمه نخست‌وزیر Prime Minister) به اتهامات فساد نتانیاهو و همچنین نحوه مقابله وی با شیوع ویروس کرونا اعتراض کردند.

این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که ساکنان شهرهای مختلف فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو و قدس اشغالی با برگزاری تظاهرات، اعتراضات خود را به سیاست‌های مختلف نتانیاهو از جمله طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، افزایش اختیارات نیروهای امنیتی به بهانه مقابله با ویروس کرونا و تقابل وی با دستگاه قضایی در پرونده‌های فساد نشان می‌دهند.

 

 

 

پیش از این شامگاه شنبه و در ساعات منتهی به بامداد یکشنبه، چند هزار نفر از ساکنان قدس اشغالی با تجمع مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خواستار استعفای وی شدند که در ادامه پلیس برای متفرق کردن آنها از توپ آب‌پاش استفاده کرد. (جزئیات بیشتر)

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی سه سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

دومین جلسه محاکمه نتانیاهو روز یکشنبه  بعد از وقفه‌ای ۵۵ روزه به دلیل شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی با قرائت دادخواست دادستانی رژیم صهیونیستی و پلیس علیه او در جریان پرونده موسوم به «پرونده ۱۰۰۰»، برگزار شد.

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول