اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کرونا تهدیدی جدی برای همه گروه‌های سنی است

جهرم همچنان با سیر صعودی مبتلایان به ویروس کرونا کووید۱۹ روبرو است و مجموع آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان، جهرم را همچنان در وضعیت قرمز نگه داشته است.

کرونا تهدیدی جدی برای همه گروه‌های سنی است

به گزارش سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس از جهرم، محمد رحمانیان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی افزایش تعداد مبتلایان و روند افزایش آمار بستری‌ها در روزهای اخیر، متاسفانه شاهد فوت تعدادی از همشهریان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ بودیم که در سنین مختلف جان خود را از دست دادند بنابراین کرونا همچنان در شهر می تازد و هر سنی را مبتلا می کند.

وی با اشاره به اینکه تا به دیشب دوم مرداد ماه، ۳۵ نفر از همشهریان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، افزود: در شبانه‌روز گذشته متاسفانه ۲ نفر دیگر از مبتلایان درگذشتند و در بین جان باختگان روز‌های اخیر فرد ۴۷ ساله بدون بیماری زمینه‌ای نیز وجود داشت که نشان دهنده ابعاد ناشناخته این بیماری و هشدار جدی به جوانان و میانسالان است.  

رحمانیان با اشاره به غلط بودن باور برخی از افراد مبنی بر مصون بودن جوانان از ابتلا به کرونا، اظهار کرد: هیچکس نسبت به بیماری کرونا مصون نیست، گر چه ریسک ابتلا در افراد مسن و کسانی که به بیماری زمینه‌ای دچارند بالاتر از جوانان، کودکان و افراد سالم است اما احتمال ابتلا و عوارض در این گروه‌ها نیز صفر نیست و این افراد باید توصیه‌های پیشگیرانه را رعایت کنند.

وی ادامه داد: تا ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ بیمار مثبت و مشکوک به کرونا در بخش‌های ویژه بیمارستان پیمانیه بستری شده‌اند که از آن بین ۱۱ نفر در بخش آی سی یو تحت مراقبت هستند.

محمد رحمانیان آمار روزهای اخیر را بازتاب تغییرات ۲۵ تا ۳۰ روز قبل دانست و گفت: سهم سفرهای خردادماه به مناطق پرخطر، برگزاری مراسم‌های شادی و عزا، حضور در دورهمی‌ها و تجمع‌ها در افزایش آمار مبتلایان چشمگیر است و چنانچه همشهریان اصول بهداشت فردی و اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد. 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه جهرم و کل استان فارس هنوز در وضعیت قرمز به سر می برد رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی از سوی همه اقشار ضروری است و این تنها راهی است که می‌تواند منجر به کاهش آمار مبتلایان  شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تاکید کرد: عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم رعایت بهداشت دست‌ها و شستشوی صحیح آن‌ها، برگزاری تجمعات و سفرهای تابستانی می‌تواندبه شدت خطرآفرین باشد و وضعیت بیمارستان‌ها را بیش از این به مخاطره بیاندازد.

رحمانیان گفت: قسمت اعظم بیمارستان پیمانیه به بیماران مبتلا به کووید 19 اختصاص یافته است که در صورت ادامه روند افزایش موارد بستری،  با مشکلات تجهیزاتی  مواجه خواهد شد.

مردم شهرستان خفر باور کنند وضعیت قرمز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان داشت: افزایش روزانه تعداد مبتلایان، تعداد زیاد بیماران بستری و تعداد درگذشتگان در شهرستان خفر نشان می‌دهد، این شهرستان از نظر وضعیت بیماری کرونا به نسبت جمعیت هیچ تفاوتی با شهرستان جهرم ندارد و هر دو شهرستان در وضعیت قرمز هستند پس تمام محدودیتهای مربوط به مناطق قرمز، باید در هر دو شهرستان اجرا شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار تا امروز  پنج شنبه دوم مرداد، ۲۰۷ نفر از مردم شهرستان خفر به کرونا مبتلا شده اند که تعداد زیادی از آنها در ماه‌های گذشته در بیمارستان پیمانیه جهرم بستری بوده‌اند و در حال حاضر ۷ نفر از بیماران بستری در بخش کرونا بیمارستان پیمانیه، اهل شهرستان خفر هستند.

رحمانیان با بیان اینکه متاسفانه ۵ بیمار خفری تا امروز جان خود را از دست داده اند که یکی از آنها شب گذشته درگذشته است، بیان داشت: در این شرایط هشدار می دهیم، تنها راه مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و باز هم تاکید می‌کنیم که اگر مردم این هشدار را جدی نگیرند، شهرستان خفر دچار وضعیت خطرناکی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تاکید کرد: از مردم شهرستان خفر می خواهیم به هیچ عنوان در هیچ تجمعی شرکت نکنند، بدون ماسک از منزل خارج نشوند و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول