اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام اوکراینی: رمزگشایی جعبه سیاه هواپیمای سانحه‌دیده موفق بود/ سفر هیأت ایرانی به اوکراین در هفته آینده

معاون وزیر خارجه اوکراین با اعلام خبر موفقیت‌آمیز بودن رمزگشایی از جعبه سیاه هواپیمای سانحه‌دیده، گفت یک هیأت ایرانی هفته آینده به اوکراین سفر می‌کند.

مقام اوکراینی: رمزگشایی جعبه سیاه هواپیمای سانحه‌دیده موفق بود/ سفر هیأت ایرانی به اوکراین در هفته آینده

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوژنی ینین» معاون وزیر خارجه اوکراین امروز (جمعه) از اتمام فرایند رمزگشایی از جعبه سیاه هواپیمای سانحه‌دیده اوکراینی در ایران، خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» ینین در مصاحبه با شبکه رادیویی «هرومادسک» گفت: «تمام اطلاعات از دو دستگاه ضبط‌ کننده، بازیابی و رمزگشایی شده است. علی‌رغم آسیبی که به جداره بیرونی ضبط ‌کننده‌ها رسیده، فرایند رمزگشایی موفقیت‌آمیز بود».

وی در ادامه توضیح داد: «تحقیقات فنی بلافاصله بعد از حادثه آغاز شد و رمزگشایی [جعبه سیاه] یکی از مراحل آن است. اما نمی‌توان پیش‌بینی کرد که این تحقیقات چقدر طول می‌کشد».

وزیر خارجه اوکراین همچنین در صفحه توئیتر خود از سفر هیأت ایرانی به این کشور، برای گفت‌وگو با مقامات اوکراینی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» ینین در پیامی توئیتری نوشت: «از تمام همکارانی که کمک کردند این لحظه نزدیک‌تر شود، تشکر می‌کنم. جعبه‌های سیاه PS752 با موفقیت خوانده و رمزگشایی شد. متن استخراج شده، تداخل غیرقانونی با هواپیما را تایید می‌کند».

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که ۱۸ دی ماه سال گذشته از تهران عازم کی‌یف بود بر اثر خطای انسانی مورد هدف موشک قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین آن که اکثریت آنها ایرانی بودند و بقیه اتباع اوکراین، کانادا، سوئد، انگلیس و افغانستان، جان باختند.

روز دوشنبه نیز «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از تصمیم ایران برای ارسال جعبه سیاه هواپیمای سانحه‌دیده به کشور فرانسه استقبال کرده بود. (جزئیات بیشتر)

استقبال زلنسکی از اقدام ایران در حالی است که وی پیشتر در اظهاراتی تهدیدآمیز، مدعی شده بود در صورتی که تهران به تعهدات خود در رابطه با سرنگونی هواپیمای اوکراینی عمل نکند، کی‌یف به دادگاه‌های بین‌المللی رجوع می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول