اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بارش شدید در چهار استان در 2 روز آینده/هشدار بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها در چندین منطقه

معاون پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده در استان های فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش ها شدید خواهد بود.

بارش شدید در  چهار استان در 2 روز آینده/هشدار بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها در چندین منطقه

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز بیان کرد: در ساعات بعد از ظهر امروز در هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان، همچنین استان های فارس و بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین در خوزستان، لرستان اصفهان و چهارمحال و بختیاری بارش پراکنده داریم.

وی افزود: روز شنبه چهارم مرداد علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه ‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی سازمان هواشناسی  گفت: روز شنبه چهارم مرداد در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات استان‌های کردستان، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، شمال و شرق خوزستان، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می شود احتیاط در تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات در دستور کار باشد.

اصغری ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان همچنین جنوب فارس و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده در ساعات بعد از ظهر خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بعد از ظهر سه شنبه هفتم مرداد بارش پراکنده در شمال غرب پیش‌بینی می‌شود همچنین در دامنه های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز و بخش‌هایی از زاگرس مرکزی و سواحل خزر بارش برکنده داریم.

وی با بیان اینکه  در سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید ادامه دارد، اضافه کرد: در دو روز آینده در استان های فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش ها شدید خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی ابری با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در شب بارش پراکنده داریم و سپس کاهش می‌یابد، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۹ و ۲۷ درجه خواهد بود.

معاون پیش بینی سازمان هواشناسی  افزود:  امروز در تهران آسمان نیمه ابری، سرعت باد آرام و نم نسبی 16 درصد است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر است.

اصغری اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۶ درجه بالای صفر و اردبیل با کمینه دمای ۱۳ درجه بالای صفر، خنک ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان خواهد بود

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول