اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایت کمک مؤمنانه در شاهرود/ از آزادی زندانیان تا لوازم‌التحریر دانش‌آموزان

رزمایش «کمک مؤمنانه» در شهرستان شاهرود وارد مرحله تازه‌ای شده است و در این مرحله، اقدامات جدیدی نظیر کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند انجام می‌شود.

روایت کمک مؤمنانه در شاهرود/ از آزادی زندانیان تا لوازم‌التحریر دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس شاهرود- گروه اجتماعی: رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در مرحله جدیدی از خدمت به مردم، در روزهای اخیر آغاز شده است.

در شهرستان شاهرود نیز مسؤولان، خیران و آحاد مردم همدل شده‌اند تا گامی رو به جلو برای کمک به محرومان برداشته شود.

نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا در این مرحله از رزمایش نیز از کمک‌هایی برخوردار می‌شوند و پیش‌بینی شده است تا مشارکت‌ها در شاهرود این‌بار هم چون گذشته قوی باشد.

جمع‌آوری ۴۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان

حجت‌الاسلام عباس امینی، رئیس رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در شهرستان شاهرود در این زمینه گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تقاضای ادامه خدمت‌رسانی برای آسیب دیدگان کرونا و مردم محروم، جلسه استانی برگزار و بر ضرورت اجابت دعوت مقام معظم رهبری تأکید و مرحله دوم رزمایش آغاز شد.

او با اشاره به اقدامات انجام‌شده در مرحله اول رزمایش افزود: در مرحله اول در ضدعفونی و تهیه ماسک شهرستان با همت مسؤولان و کار جهادی گروه‌های جهادی، حدود 300 هزار عدد ماسک تولید و به اماکن عمومی داده و تعداد زیادی مواد ضدعفونی توزیع و مهندسی خوبی انجام شد.

امام جمعه شاهرود با اشاره به توزیع 24 هزار و 800 بسته معیشتی به ارزش بیش از پنج میلیارد تومان و جمع‌آوری 400 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خاطرنشان کرد: مقدار زیادی غذا طبخ و توسط کمیته امداد پخش شد و تجربیات زیادی در این راستا داریم که در مرحله دوم باید به کار گرفته شود.

کمک یک میلیارد تومانی استانداری سمنان

نادر فخری، فرماندار شهرستان شاهرود هم گفت: امروز در جنگی تمام‌عیار با شرایط تجربه نشده‌ای قرار گرفته‌ایم؛ در این جنگ، هم تحریم و هم کرونا وجود دارد و تبعات اقتصادی کرونا جدی و تأثیرگذار است.

او گفت: اگر تأثیرات کرونا از تحریم بیشتر نباشد، کمتر نیست و با توکل به خدا و توسل ائمه اطهار (ع) و دعای همه و با تدابیر رهبری و تلاش‌های دولت از این مرحله با همدلی و وحدت و همگرایی عبور خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان شاهرود با اشاره به مرحله اول رزمایش مواسات اظهار کرد: در مرحله اول با مدیریت امام جمعه شاهرود، اقدامات خوبی انجام شد و جزو شهرستان‌های برتر استان بودیم.

فخری بیان کرد: بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط ستاد، خیران و موکب‌ها توزیع و ۴۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع‌آوری شد.

او گفت: پنج میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و 24 هزار و 800 بسته معیشتی توزیع شد؛ یک میلیارد تومان هم از استانداری سمنان کمک و بین دستگاه‌های اجرایی در طرح توزیع شد.

اجرای رزمایش در سه بازه زمانی ۱۰ روزه

سرهنگ محمد خوشقدم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود هم با بیان اینکه نتایج مرحله رزمایش بسیار عالی بود و فرهنگ غنی ایرانی در جهان به رخ همه کشیده شد، افزود: در مرحله دوم رزمایش که در سه بازه زمانی 10 روزه انجام می‌شود، باید از تمام ظرفیت‌های این ایام همچون عید غدیر و قربان، ماه‌های محرم و صفر و اربعین استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های رزمایش در قالب ستاد و مدیریت امام جمعه شاهرود هماهنگی و اجرا می‌شود، گفت: قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی با رمز یا علی ابن ابی‌طالب (ع)، این رزمایش را اجرایی می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود گفت: در زمینه‌های مختلف برنامه داریم؛ از قربانی در عید قربان تا تهیه البسه و کفش با توجه به در پیش بودن مهرماه و تهیه بسته‌های لوازم‌التحریر که در حال پیگیری است.

خیران باز هم ایفای نقش می‌کنند

در این میان، خیران شهرستان شاهرود هم در کنار کمک‌های دولتی و تلاش‌های بسیج و سپاه قرار می‌گیرند و باز هم ایفای نقش می‌کنند.

مناطق محروم شهرستان شاهرود شناسایی شده و در این رزمایش به آن خدمات‌رسانی می‌شود؛ تلاش شده است تا مردم و آحاد نیازمندان و محرومان شهرستان شاهرود از این مواهب بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول