اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: دولت عراق، نخستین طرفِ خواستار قصاص طرف آمریکایی باشد

نماینده ائتلاف الفتح عراق ضمن محکومیت ترور شهیدان سپهبد سلیمانی و المهندس، تأکید کرد که دولت عراق باید نخستین کسی باشد که خواستار قصاص طرف آمریکایی است.

نماینده عراقی: دولت عراق، نخستین طرفِ خواستار قصاص طرف آمریکایی باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف الفتح عراق بار دیگر ترور شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی را محکوم کرد.

البلداوی گفت که «پس از جنایت علیه فرماندهان المهندس و سلیمانی، دولت عراق باید نخستین کسی باشد که خواستار قصاص طرف آمریکایی باشد».

پایگاه خبری شبکه «العهد» به نقل از این نماینده عراقی گزارش داد، عراق با آمریکا در وضعیت جنگ قرار ندارد که واشنگتن در یک کشور دارای حاکمیت، دستور ترور یکی از فرماندهان نظامی آن کشور را صادر می‌کند.

وی خاطر نشان کرد، طرف آمریکایی تمامی منشورها و معاهدات با دولت عراق از جمله توافقنامه‌هایی را نقض کرد که به موجب آن، در خاک این کشور حضور دارد.

این نماینده عراقی تأکید کرد، آمریکا یگانهای الحشد الشعبی، اردوگاه‌ها و فرماندهانی را هدف قرار داد که در برابر تروریسم به پیروزی رسیده بودند؛ در نتیجه مرتکب جنایت شده و توافقنامه‌هایی منعقد شده با عراق به ویژه در زمینه دفاع را نقض کرد.

تاکنون چندین بار ائتلاف الفتح در پارلمان عراق و برخی دیگر از احزاب و مقامات سیاسی این کشور از  نخست وزیر خواسته‌اند هر چه سریع‌تر شکایت رسمی از آمریکا به سازمان ملل درباره این پرونده را ارائه دهند.

نظامیان تروریست آمریکایی سیزدهم دی ماه سال گذشته در اقدامی تروریستی سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید المهندس را به همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. این اقدام آمریکا باعث شد پارلمان عراق دو روز بعد به طرح اخراج نیروهای بیگانه از جمله آمریکا از عراق رأی دهد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول