اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هیچ تفسیری پشت گرانی‌های افسارگسیخته نیست

امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه اجناس ضروری و موردنیاز مردم بی‌منطق روزبه‌روز در حال افزایش قیمت هستند، گفت: هیچ تعبیر و تفسیری پشت این گرانی‌های افسارگسیخته نیست.

هیچ تفسیری پشت گرانی‌های افسارگسیخته نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در آئین خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار کرد: در وضعیت کرونایی موجود که مردم به اقلام دارویی و بهداشتی نیاز دارند، یک‌عده انسان بی‌تقوا ماسک، دست‌کش و مواد ضدعفونی‌کننده را احتکار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در اماکن عمومی ازجمله پاساژها، مغازه‌ها و نانوایی‌ها یک‌عده بی‌انصاف به دلیل عدم‌استفاده از ماسک به مدافعان سلامت بی‌حرمتی می‌کنند، گفت: برای اینکه زنجیره شیوع ویروس کرونا قطع شود بهتر است مردم از ماسک استفاده‌کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

امام‌جمعه آستارا با ‌گرامی‌داشت سال‌روز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در پنج مرداد سال ۵۸ افزود: سیاست‌های نظام و انقلاب اسلامی از تریبون نماز جمعه تبیین و تبلیغ می‌شود و هدف امامان‌جمعه ایجاد انسجام و اتحاد در سطح کشور است.

حافظ‌نیا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس، منشا گرانی‌های اخیر کشور را عدم‌نظارت بر بازار و سوء‌مدیریت دانست و بیان کرد: اجناس ضروری و موردنیاز مردم بی‌منطق روزبه‌روز در حال افزایش قیمت هستند و هیچ تعبیر و تفسیری پشت این گرانی‌های افسارگسیخته نیست.

خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه شادی برای شکم گرسنه هیچ معنا و مفهومی ندارد و با موسیقی و ترانه نمی توان مردم را شاد کرد، گفت: جوانی که توانایی پرداخت پول رهن و اجاره یک خانه ۷۰ متری را ندارد با چه امیدی می‌تواند شاد باشد و برای ازدواج برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به اعتراض خانواده‌های شهدا و ایثارگران نسبت به برخی ناهنجاری‌های موجود در جامعه ازجمله بدحجابی و سگ‌گردانی افزود: سگ‌گردانی به یک پز تبدیل‌شده و دختران و زنان جوان در حال سگ‌گردانی هستند و این را برای خود یک افتخار می‌دانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا سگ‌گردانی را از مظاهر فساد دانست و تصریح کرد: از قوه قضاییه انتظار داریم در راستای صیانت از خون پاک شهدای انقلاب، دفاع مقدس، حرم و امنیت با افرادی که اقدام به سگ گردانی می‌کنند در چهارچوب قانون برخورد کند.

به گزارش فارس، در پایان آیین عبادی‌سیاسی نماز جمعه شهرستان آستارا جمعی از پیشکسوتان ستاد اقامه نماز جمعه، فعالان رزمایش مؤاسات، مدافعان سلامت و خبرنگاران به مناسبت پنج مرداد سال‌روز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی موردتجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول