اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جنگنده سوخو-27 روسیه هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری کرد

یک جنگنده روسی، هواپیمای جاسوسی آمریکا را که در حال نزدیک شدن به مرزهای این کشور بود مورد رهگیری قرار داد.

جنگنده سوخو-27 روسیه هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  روز جمعه یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» روسیه، هواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه مورد ردیابی قرار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روز ۲۴ جولای، یک هدف هوایی بر فراز دریای سیاه و در حال نزدیک شدن به فدراسیون روسیه ردیابی شد. یک فروند جنگنده سوخو-۲۷ از منطقه نظامی جنوب این هواپیما را مورد رهگیری قرار داد».

در این بیانیه آمده است: «پس از آن‌که هواپیمای شناسایی نیروی هوایی آمریکا از مرزهای فدراسیون روسیه رانده شد، جنگنده روسی به موفقیت به پایگاه خود بازگشت».

پدافند هوایی ناوگان دریای سیاه و دریای بالتیک روسیه، روز چهارشنبه نیز هواپیماهای شناسایی آلمان و آمریکا را ردیابی و رهگیری کردند. از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی این کشور در حال پایش تحرکات کشتی‌های آمریکایی و دیگر اعضای «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در است که در حال اجرای رزمایش «نسیم دریا-۲۰۲۰» هستند.

پیش‌تر نیز جنگنده‌های روسی موفق شده بودند طی یک پرواز اضطراری یک فروند پهپاد «ام کیو9 ریپر»  را حین پرواز بر فراز آب‌های بین‌المللی در دریای سیاه شناسایی و رهگیری کنند. ام‌کیو-۹ ریپر، پهپادی تجسسی  با قابلیت حمل موشک و پرواز خودکار است که در نیروی هوایی آمریکا در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول