اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تهدید هواپیمای مسافربری، نمونه‌ دیگری از تروریسم دولتی امریکا است

امام جمعه‌ی قزوین با اشاره به تهدید هواپیمای مسافربری توسط نیروهای امریکایی در شب گذشته گفت: در تهدید هواپیمای غیر نظامی اشرار امریکایی رعب و وحشت را در دل افراد مسلمان ایجاد کردند و همین مورد و اقدام نمونه‌ای از تروریسم دولتی به شمار می‌آید.

تهدید هواپیمای مسافربری، نمونه‌ دیگری از تروریسم دولتی امریکا است

آیت الله عبدالکریم عابدینی در برنامه‌ی سروش آسمانی که ظهر امروز(جمعه) از شبکه‌ی استانی پخش شد با اشاره به اهمیت نماز جمعه اظهار کرد: خداوند در قرآن فرموده نماز جمعه، حلقه‌ی اتصال انسان با خدا و برای به یاد خدا بودن است.

وی ادامه داد: نماز جمعه از نظر ذکر بودن با حج مشترک است و مکتب تربیت کننده‌ بوده، همچنین تمام بسترهای تربیت دینی نیز اینگونه هستند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: سفارش به تقوا یکی از ارکان نماز جمعه است، در حج نیز این ویژگی وجود دارد، بهترین زاد و توشه‌ی حج، تقوای الهی است که نصیب حج گزار می‌شود و انقلاب باطنی و تحول درونی را به همراه دارد.

وی افزود: خردمندان تقوای الهی را در می‌یابند و درک تقوا برای افرادی است که دارای هوشمندی بالای الهی هستند و این امر با عبادت حاصل می‌شود.

 

عدالت خواهی و تحکیم بنیان خانواده از آثار بیرونی تقوا است

نماینده‌ ولی فقیه در استان قزوین درباره‌ی تاثیرات رعایت تقوا عنوان کرد: تقوا مهم‌ترین و جدی‌ترین شعار قرآنی است که هدف تمام عبادات معرفی شده و در آیه‌ی ۱۹۷ سوره بقره به ‌عنوان عنصر اساسی حج معرفی شده است.

وی ادامه داد: وقتی جامعه با تقوا آشنا شود این ویژگی در رفتارهای اجتماعی شکوفایی می‌یابد، در این رابطه باید توجه داشت که تقوا فراتر از رعایت حلال و حرام است و احساس معنویت را نیز به همراه دارد.

امام جمعه قزوین گفت: اهل تقوا افرادی هستند که خدا با تمام عظمت در وجودشان تجلی یافته، متاثر از عظمت خدا هستند و جز خدا چیزی برای آن‌ها اهمیت ندارد به همین دلیل حلال و حرام را نیز رعایت می‌کنند و این تقوا در رفتارشان نیز متجلی می‌شود.

وی درباره تاثیرات بیرونی تقوا عنوان کرد: تقوا در جامعه نیز معنا پیدا می‌کند چرا که صرفا در دل انسان نبوده و دارای خروجی است، درواقع تقوای باطنی به سخاوت تبدیل شده و رفتار کریمانه را به دنبال دارد.

آیت الله عابدینی ادامه داد: عدالت خواهی و نهضت‌هایی در برابر ظالمان، مهربانی و رحمت، استحکام بنیان خانواده و بیشتر شدن محبت افراد نسبت به هم از دیگر تاثیرات بیرونی تقوا است.

وی ابراز کرد: تقوا مانع از فساد، کبر و غرور شده و فروپاشی نظام غیر دینی و همچنین عدالت، مواسات و ولایت مداری افراد و مؤمنین نسبت به ولی فقیه و یگدیگر را نیز به دنبال دارد.

 

حاکمیت ولی خدا شرط تامین امنیت است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: با توجه به آیات قرآن حضرت ابراهیم (ع) پس از بنای خانه‌ی خدا، تامین امنیت در آن مکان را خواستار شد و همین موضوع اهمیت امنیت را نشان می‌دهد.

وی افزود: در واقع امنیت مهم‌ترین مقوله است و خداوند آن را با کعبه گره زده و برای تمام جهانیان در نظر گرفت چرا که حج برای تمام جهانیان است، البته باید توجه داشت که امنیت حج با ولایت و امامت تامین می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین یکی از مهم‌ترین جنایات آل سعود کشتار زائران خدا در مرداد ۶۶ بود که افرادی که مهمانشان بودند را به مظلومانه‌ترین شکل در جو رعب و وحشت از بین بردند و هیچگاه نتوانستند امنیت خانه خدا را تامین کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: باتوجه به اینکه مکه شهر امن خدا است، انجام هر نوع آسیب حتی آزار و اذیت پرندگان و از بین بردن ناعادلانه گیاهان نیز جرم به حساب می‌آید، اما با تسلط اشرار زائران خانه خدا مظلومانه به شهادت می‌رسند.

وی با بیان علت تسلط اشرار گفت: امام علی(ع) فرموده‌اند، مبادا امر به معروف و نهی از منکر را رها کنید زیرا در نتیجه‌ی آن پست‌ترین افراد بر شما مسلط شده و پس از آن دعایتان مستجاب نشده و صدای شمابه جایی نمی‌رسد.

آیت الله عابدینی ادامه داد: درواقع شرط امنیت حاکمیت ولی خدا است نه کشوری که مسلمانان را تنها گذاشته و حتی برای ظلم به آنان در جبهه‌ی دشمن و اسرائیل قرار گرفته است.

 

قطعا سیلی مومنین بر صورت امریکایی‌ها سنگینی می‌کند

وی سپس با اشاره به اهمیت و جایگاه عملیات مرصاد بیان کرد: هنگامی که دفاع مقدس پایان یافت منافقین با همراهی و همکاری بعثی‌های عراق به سرکردگی صدام حسین و فرماندهی کلی امریکا وارد میدان شده و تمام اشرار مقابل اسلام ایستادند، که از این نظر و هدف به جنگ احزاب شباهت دارد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: نیروهای شجاع و مؤمن و رزمندگان اسلام افرادی که قصد فتح تهران داشتند را در تنگه‌ی مرصاد ریشه کن کرده و اصل آنان را از بین بردند و آنچه اکنون وجود دارد صرفا خاطره تاریخی مضمحل آنان است.

وی با اشاره به تهدید هواپیمای مسافربری توسط نیروهای امریکایی در شب گذشته ابراز کرد: در تهدید هواپیمای غیر نظامی اشرار امریکایی رعب و وحشت را در دل افراد مسلمان ایجاد کردند و همین مورد و اقدام نمونه‌ای از تروریسم دولتی به شمار می‌آید.

این مقام مسئول ادامه داد: امریکا با مردم خود و کشورهای مخالف نیز رفتارهای وحشت آفرین دارد و عملیات مرصاد نسخه درمان این اتفاق است و باید کاری کنیم تا امریکا در منطقه نباشد.

وی بیان کرد: امروز اقدامات انجام شده و تهدیدات جدی در کلام رهبری مبنی بر اینکه امریکا باید منتظر انتقام سردار سلیمانی باشد تاثیرگذار بوده و شاهد این هستیم که امریکایی‌ها نیروهای خود را در افغانستان و عراق محدود می‌کنند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: درواقع با جدیتی که از طرف ما وجود دارد‌، امریکایی‌ها باور دارند که به طور قطع سیلی مؤمنین بر صورت آنان سنگینی می‌کند، اما باتوجه به ماهیت دشمنی برای شیطنت و ایجاد رعب و وحشت به هواپیمای مسافربری نزدیک شدند.

وی گفت: باتوجه به رفتارهای امریکا ما اطمینان داریم که تمام مردم دنیا در برابر این رفتارهای غیر انسانی احساس انزجاز و نفرت دارند و نگاه ارزشمند و شجاعانه‌ی جمهوری اسلام مبنی بر برچیدن بساط ظلم در منطقه را تشویق می‌کنند.

 

برپایی نماز جمعه اولین اقدام پس از رهایی از فضای شرک

وی سپس با توجه به ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، درباره‌ی اهمیت و جایگاه نماز جمعه عنوان کرد: نماز جمعه جایگاهی برای ارتباطات اهل ایمان و اسلام در تمام بلاد عالم است، رسول خدا (ص) نیز پس از رهایی از فضای خفقان آلود شرک و کفر مکه و به محض استقرار در مدینه برای اولین اقدام نماز جمعه را برپاکرد.

امام جمعه‌ی قزوین ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب نیز امام خمینی(ره) به تاسی از این اقدام پیامبر(ص) نماز جمعه را به امامت آیت الله طالقانی برای اولین بار در سال ۵۸ برگزار کرد که در تهران با شکوه خاصی آغاز شده و تا اکنون و برای همیشه ادامه خواهد داشت.

این مسئول اظهار کرد: در شرایط کنونی یکی از مهم‌ترین مطالب رعایت بهداشت و جدی گرفتن خطر ویروس منحوس کرونا است، زیرا پس از ماه‌ها درگیری جهانی هنوز متخصصین رفتار آن را تشخیص نداده و نتوانسته اند درمان کاملی برای آن پیدا کنند.

وی افزود: با رعایت مقررات بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی مقابله با کرونا امکان پذیر است، همچنین در شرایط سخت معیشتی موجود در زندگی مردم، لازم است مسئولین امر در راستای جدی گرفتن نظارت‌ها و کنترل قیمت‌ها اقدام کنند.

آیت‌الله عابدینی تاکید کرد: لازم است مسئولین به داد مردم که ولی نعمتان انقلاب هستند برسند و بیش از گذشته و جهادی و صادقانه به آن‌ها کمک کنند.

وی گفت: در بین خود مردم نیز تعاون، احسان و مواسات انجام می‌شود و باید در این شرایط وظیفه‌ی خود را انجام داده و محبت و مهربانی داشته باشیم، زیرا این شرایط فرصتی برای ما است و می‌توان از آن بهره برد و اسم خود را در لیست افراد یاریگر به دیگران قرار داد.

امام جمعه قزوین با بیان ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی در فصل تابستان ابراز کرد: مصرف آب و برق باید طبق عقل و منطق باشد و با رفعت و مهربانی هوای هم را داشته و به یکدیگر رحم کنیم تا خداوند نیز به ما رحم کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم به زودی بیماری کرونا ریشه کن شده و مردم در آسایش و امنیت بندگی خدا را داشته باشند.

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول