اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سرپرست دادگاه خانواده شیراز معرفی شد/ لزوم تسریع در مختومه شدن پرونده‌های مسن دادگاه

رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت: امسال باید سال مختومه کردن پرونده‌های مسن و قدیمی دادگاه خانواده شیراز باشد.

سرپرست دادگاه خانواده شیراز معرفی شد/ لزوم تسریع در مختومه شدن پرونده‌های مسن دادگاه

به گزارش سرویس  اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در مراسم معارفه و تکریم سرپرست دادگاه خانواده شیراز گفت: مدیریت دادگاه‌های خانواده یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین سمت های قضایی است چرا که مدیریت این مجموعه نیازمند شیخوخیت ویژه ای است تا بتوان پرونده‌های مطرح در این حوزه را در حد امکان به مصالحه بین طرفین مختومه ساخت.

وی با تأکید بر اینکه هدایت و مدیریت مناسب این مجموعه با محور قرار دادن برنامه‌های پیشگیرانه و اصلاحی میان زوجین می‌تواند کاهش پرونده‌های طلاق را استمرار بخشد، افزود: در طرح اخیر معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان که با همکاری بهزیستی و شرکتهای بیمه انجام شده، پنج جلسه مشاوره رایگان به زوجین در شرف طلاق ارائه می‌شود که جدیت در اجرای این طرح  می تواند کاهش آمار طلاق و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آن را در استمرار بخشد.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس از ارائه پیشنهاداتی در خصوص اصلاح وقوع طلاق‌های توافقی و عسر حرجی از سوی استان فارس به پژوهشگاه علمی قوه قضائیه خبر داد و بیان داشت: متأسفانه استدلال های اشتباهی در خصوص طلاق‌های توافقی و عسر حرجی صورت می گیرد و همین امر باعث شده بود در مقطعی از زمان شاهد افزایش آمار طلاق باشیم که با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و ارائه مشاوره‌های علمی، کاهش چشمگیر طلاق در استان را شاهد  بودیم.

موسوی بیان کرد: استان فارس معادل چند استان کشور جمعیت دارد و ورود ۴ هزار و ۳۰۰ پرونده تنها در محاکم کیفری ۲ شیراز و مختومه شدن معادل همین تعداد از پرونده در یک ماه اخیر نشان دهنده سختی و تراکم کار در کلان‌شهر شیراز و عملکرد مطلوب قضات و کارکنان است.

وی گفت: فعالیت قاضی دادگستری در جایگاه و  منصب قضا است و این مسئولیت سنگین، احقاق حق، اجرای عدالت و نوع خدمت رسانی به مردم  در دستگاه قضایی را می رساند که به همین منظور لازم است اولویت اصلی همه قضات، اجرای صحیح عدالت و عمل به این مسئولیت سترگ باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: در دوران زعامت آیت الله رئیسی، شاهد اقدامات و  تحولات عظیمی در بخش های مختلف قوه قضائیه هستیم بنابراین قضات و کارکنان  به ویژه مسئولان قضایی باید در راستای اجرای سیاستها و اهداف کلی دستگاه قضایی مسئولیت‌پذیر باشند و برای کار، زمان و محدودیت قائل نباشند.

موسوی به موضوع مختومه کردن پرونده‌های مهم و قدیمی نیز اشاره کرد و گفت: امسال باید سال مختومه کردن پرونده‌های مسن و قدیمی باشد و در دادگاه خانواده شیراز در حال حاضر ۸۸۳ پرونده جاری و پرونده‌های قدیمی بسیار محدود است که امیدواریم پایان شهریور ماه امسال، این پرونده‌ها به سرانجام برسد.

در این نشست ؛ قاضی جمال اکبری به عنوان سرپرست جدید دادگاه خانواده معرفی شد و فرهاد طهماسبی -رئیس پیشین دادگاه خانواده- مورد تکریم قرار گرفت.

همچنین از تلاش حجت‌الاسلام عبدالحسین لطفی به لحاظ مدیریت چند ماهه دادگاه‌های خانواده و  قاضی محمد مجتبی رودیجانی دادرس محاکم عمومی و انقلاب شیراز به لحاظ تلاش در راستای کاهش اطاله دادرسی تقدیر شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان از مجموعه بایگانی الکترونیک نیز بازدید و روند اجرای آشیو الکترونیکی پرونده های راکد دادگستری استان را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول