اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست گزینه نظامی برای وادار کردن ائتلاف سعودی به آزادکردن کشتی‌های سوخت یمن

مقامات حوزه نفت یمن با پایان یافتن ذخیره سوخت تاسیسات حیاتی یمن، از ارتش و کمیته‌های مردمی خواستند گزینه‌های بازدارنده برای وادار کردن ائتلاف سعودی به آزاد کردن کشتی‌های توقیفی حامل سوخت را به کار گیرند.

درخواست گزینه نظامی برای وادار کردن ائتلاف سعودی به آزادکردن کشتی‌های سوخت یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  مدیر کل اجرایی شرکت نفت یمن تاکید کرد که با تمام شدن ذخیر سوخت یمن این کشور ساعات فاجعه باری را پیش رو دارد.

«عمار الاضرعی» در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: «ائتلاف سعودی کشتی‌های حامل نفت را توقیف کرده است در حالی که یک هزار کودک در بیمارستان‌ها به دلیل قطعی سوخت در معرض مرگ هستند».

شرکت نفت یمن هم امروز پس از نماز جمعه در برابر ساختمان سازمان ملل در صنعاء یک تجمع اعتراضی برگزار کرد.

«احمد دارس» وزیر نفت یمن در این تجمع گفت:« ذخیره سوخت دیزل به پایان رسیده و زندگی مردم با این اتفاق مختل می‌شود، هیچ کسی به داد ما نمی رسد. سازمان ملل و دنیا هم صدای ما را نمی‌شنوند».

او افزود: «ما چیزی را گدایی نمی‌کنیم، اما از سازمان ملل می‌خواهیم به تکلیف انسانی خود در قبال بیش از 26 میلیون شهروند یمنی عمل کند».

در بیانیه ای که در پایان این تجمع قرائت شد آمده است که شرکت نفت یمن فرماندهی و نیروهای مسلح را به اتخاذ گزینه‌های بازدارنده‌ای دعوت می‌کند که ائتلاف سعودی را وادار به وارد کردن کشتی‌های نفتی به ساحل یمن کند تا جان یمنی‌ها نجات یابد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول